Het gaat maar steets door :(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinaa__

Het gaat maar steets door :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 12:45

Hoihoi bokkers! .
Ik heb een verzorg shet en die longeer ik 2 a 3 x perweek..
anders krijgt ze teweinig conditie. en ze houdt wel van werken Haha!
Het probleem is dus met longeren. als ik haar longeer in stap gaat alles prima
als ik haal longeer in draf gaat het mis Boos! ze gaat dan trekken en ze gaat heel snel met de kont naar me toe draaien en ze gaat hardt trekken (je krijgt er behoorlijk zere handen van) ik geeft dan een ruk aan het touw en zeh hardt op EEUHHH !!! OP HOUDEN.
dan denk je natuurlijk dat ze op houdt maar ze gaat gewoon verder. ze probeert er onder uit tekomen maar hoe los ik dit nou op Verdrietig ik doe me best en van alles maar niks helpt ze gaat gewoon door.. ik hoop dat ik reacties krijg die me echt goed helpen Bloos Haha!
Groetjes Sabina.. ik wou zelf vanmiddag ff naar dr toe om verder telongeren.

Sparky10

Re: Het gaat maar steets door :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 12:50

probeer anders eerst grondwerk met de shet te doen zodat je haar begrijpt je zij jou ,
dan leert ze ook commando's kennen

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 12:50

Sparky10 schreef:
probeer anders eerst grondwerk met de shet te doen zodat je haar begrijpt je zij jou ,
dan leert ze ook commando's kennen

hier ben ik het mee eens Knipoog

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 12:52

Misschien iemand meevragen die je kan helpen en hem vasthoudt/begeleid. Als dat goed gaat kun je het los proberen. Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 12:54

Ga liever een cursus Nederlands doen in plaats van te longeren.

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 12:56

kleppie : ik had me vriendin altijd mee genomen met rond lopen Haha! en ze snapt het helemaal.. maar ze probeert er onder uit tekomen. dat is het probleem. en zekent het grondwerk al Knipoog

xxxcatjuxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 13:06

Ik heb precies het zelfde probleem gehad. Wat wil helpen is een longeer cirkel af te zetten. Zo kan je de pony leren dat hij in een rondje moet lopen en laten wennen aan je stemhulpen. Als dit alles goed gaat en hij zonder enig probleem loopt kan je proberen hem weer te longeren zoals je nu doet.
bij mij heeft dit erg goed geholpen.
veel succes.

nielsd schreef:

Vind je dit niet erg kort door de bocht! Als je in haar profiel had gekeken dan had je kunnen zien dat dit meisje pas 13 jaar is. Ze vraagt hier gewoon netjes om hulp in plaats van zelf wat aan de klooien en dan krijgt ze deze reactie. Geef haar liever een goed advies en een subtiele tip om er wat meer op spelling en gramatica te letten ipv zon rot opmerking.

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 13:11

xxxcatjuxxx : erg bedankt voor de reactie Knipoog
ik ga wel is met me pony de bak in en heb ik wel is een cirkel gemaakt met houten balken ik heb ze naast erlkaar gezelgt omdat ik ze er neit in de grond kan steken maar ze springt er gewoon oveer heen.. heeft u misschien nog een tip dat ze er bijvoorbeeld neit over springt ofzo wel bedankt hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 13:14

xxxcatjuxxx schreef:
Ik heb precies het zelfde probleem gehad. Wat wil helpen is een longeer cirkel af te zetten. Zo kan je de pony leren dat hij in een rondje moet lopen en laten wennen aan je stemhulpen. Als dit alles goed gaat en hij zonder enig probleem loopt kan je proberen hem weer te longeren zoals je nu doet.
bij mij heeft dit erg goed geholpen.
veel succes.

nielsd schreef:

Vind je dit niet erg kort door de bocht! Als je in haar profiel had gekeken dan had je kunnen zien dat dit meisje pas 13 jaar is. Ze vraagt hier gewoon netjes om hulp in plaats van zelf wat aan de klooien en dan krijgt ze deze reactie. Geef haar liever een goed advies en een subtiele tip om er wat meer op spelling en gramatica te letten ipv zon rot opmerking.

Dan zou ze nu in de burgklas moeten zitten. Dan mag je toch wel in enig bezit zijn van kennis over de Nederlandse taal.

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 13:16

nielsd ik zit in de brug klas. en ikhad het daar niet over maar over me probleem .

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 13:19

haha nielsd je maakt zelf ook een fout burgklas .. dus voortaan niks over andere zeggen alstublieft Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 13:22

Hoi,

fouten maken is menselijk, maar als je zo´n spelling hebt...

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 13:25

Ik ben nog maar 13 en u bent ouder. ik moet nog meer leren dan u. dus wil ik niet dat er mensen over gana klagen oke!
maar heeft u nog een leuke bericht over mijn probleem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 13:26

Een longeerzweep meenemen en als hij de kont naar je toe keert een flinke tik geven?

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 13:31

Ja heb ik ook gedaan maar dan trekt ze harde Boos! ze flikt het me elke x weer

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 13:31

@nielsd : gelukkig is niet iederreen zo perfect als jij ???? zou wat zijn alswe allemaal zo perfect waren, hoefden we ook niet meer naar school,

maar we zitten op school om te leren en wat maakt het nou uit in welk jaar je zit ofso? sommige mensen hebben nou eenmaal iets sneller door dan andere en zijn ergens anders weer makkelijker in?
maar jij bent natuurlijk perfect !!! jij snapt en kent alles jij zit natuurlijk ook niet meer op school om te leren maar gewoon omdat je het moet ??

: hou dus gewoon op met deze reactie en geef advies, daar vraagt ze toch om, en heb je problemen met haar schrijfgedrag dan doe je toch even een mailtje naar de moderator?

ONTOPPIC: mischien eerrst kijken of iemand jou kan helpen, want vanuit hier kan ik niet zien hoe jou basis is met dit paardje, hoe luisterd hij naar jou als je gewoon op andere manieren met hem bezig bent, wie is de baas??
en mischien snapt hij de bedoeling niet van longeren, loop dus eerst paar rondjes mee, en laat steeds touw wat langer, en probeerr het zo op te bouwen, en al heb je kleine cirkel en hij probeert dan kun je hem makkelijker aanpakken dan dat je een hele grote ronde hebt en bijna niks kunt,

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 18:38

touw zeg je he?
longeer je met halster of met hoofdstel?

ik zal iig proberen met een halster te longeren. kont draaien en bokken onmiddelijk afstraffen dit is heel vervelend èn gevaarlijk.
probeer het hoofd naar binnen te houden tijdenshet longeren zodra ze haar hoofd naar buiten heeft gaat het om de grootste krachtpatser. en dat is natuurlijk in alle gevallen jou pony Knipoog
eventueel in het begin iemand er naast laten rennen (goed voor de conditie van pony en mens hihi Knipoog )

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 20:08

Ik denk dat hier toch echt de oplossing is om de bak af te zetten. Heb je geen rood-wit afzet lint? Die zou je ook door de bak kunnen spannen, kost bijna niets en is eenvoudig op te ruimen. Maar ik weet niet of dit mogelijk is bij jouw bak.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 21:38

Afzetten inderdaad Ja en dan niet groter dan een grote volte, het liefst nog kleiner, bijvoorbeeld een rondje van 15 meter doorsnee (een grote volte is 20 meter). Op die manier heeft het trekken weinig zin voor je pony, want ze kan toch nergens heenrennen. Op die manier zal ze snel doorhebben dat de beste oplossing voor haar is om mee te werken, en zal het ook beter gaan.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 22:27

Ik ga met Eline mee, en over de spelling ik ben ook 13 en kan toch echt beter nederlands typen dat dit meisje vind ik zelf dus aan de leeftijd valt niets te verwijten.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 22:29

Ik zie ook dat de pony nog maar 3,5 is, en dus nog heel jong. "Jaag" je haar veel op met de zweep? Dan probeert ze gewoon weg te lopen voor de zweep en gaat ze dus trekken. Als ik mijn mini longeer zonder hoofdstel trekt hij ook een stuk meer dan met hoofdstel, en ik weet dat het eigenlijk een kwestie is van wijken voor druk dus zou je je shetlander ook zonder bit moeten kunnen longeren zonder dat hij trekt.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:47

-> LO. Lachen

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:16

Handschoenen aan, krijg je iig niet zulke pijnlijke handen Lachen

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:42

leer haar samen met een vriendin aan
dan ga je erlangs lopen de een longeert dan. als die dan iets wil doen geef je een tikje met de zweep. zo ga je steeds verder weg van de pony tot je bij je vriendin staat.
ler em ook duidelijke commando's terwijl je met dit bezig betn

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:40

veel tempowisselingen zodat het niet in hem opkomt om te gaan klieren misschien?