Longeersingel van leer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Demian

Longeersingel van leer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 08:15

Hoe is jullie ervaring met een lederen longeersingel? Wordt dit stug en lelijk? Is een longeersingel van ander materiaal beter?

Mies_Senda

Re: Longeersingel van leer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:54

Ik zou gaan voor een longeersingel van ander materiaal. Een vriendin van me had een lederen, en deze ging schuren, en werd daardoor ook snel erg lelijk. Stug wordt het niet..

Demian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 21:49

Bedankt voor je reactie. Is er verder niemand die een leren longeersingel gebruikt Verward Of heb ik dit topic op het verkeerde forum geplaats...?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:52

Ik heb zelf ook 1 van de goedkopere longeersingels, maar volgens lammert haanstra zijn dit niet de besten, omdat ze vaak verschuiven. Hij heeft zelf ook zo'n longeersingel maar deze kost iets van €165,-. Ook adviseert hij er een staartriem aan te bevestigen (aan iedere longeersingel), omdat als je met bijzet werkt het paard de singel zo op de schoft trekt.

Mijn paard kan helemaal niet tegen een staartriem, heb ik tijdens de longeercursus gemerkt, dus ik doe het thuis zonder.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 14:13

De longeersingel van lammert kost pony 119, paard 129 bij divoza. Heb hem daar zelf ook vandaan. Ik adviseer je er wel een staartriem bij te kopen, deze zorgt dat hij op de gewenste plaats blijft liggen. Ik heb hem ook op advies van lammert en ben super tevreden. Zorg dat je hem netjes onderhoud dan gaat hij lang mee.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:50

Ik gebruik al 5 jaar een lederen longeersingel naar volle tevredenheid. Hij wordt niet lelijk of stug. Ik heb hem met bijzets gebruikt zonder staartriem, maar schuift niet over de schoft heen.

Hij was na verhouding nog redelijk "goedkoop" heb er ongeveer €60,- voor betaald.

horsy_choco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:24

Een vriendin van mijn gebruikt een longeersingel met aan de binnekant bond. Zelf zegt ze :: 'ik vind hem comfortabel en hij blijft mooi.'

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:46

Ik heb nog niet zo heel erg lang een leren longeersingel en vind hem nu nog stug maar dat zal in de loop van de tijd wel beter worden.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:48

Ik heb een lederen en heb er ook geen staartriem bij. Hij verschuift niet. Hij was best wel duur.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:33

Zelf heb ik een wat goedkopere longeersingel en het grootste probleem bij deze vind ik, is dat deze de schoft niet voldoende vrijlaat, waardoor ik hem dus ook niet meer gebruik.
Voor mij komt er dus wel een leren van Lammert. Ze zijn dan 130 euro bij Divoza (las ik hierboven), maar lijkt me wel een stuk fijner en ook een staartriem wil ik naar kijken, maar het probleem daarmee was, dat de ruitersportzaken hier in de buurt alleen staartriemen hadden voor aan zadels en die zijn dus te kort.

ponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:38

Demian schreef:
Hoe is jullie ervaring met een lederen longeersingel? Wordt dit stug en lelijk? Is een longeersingel van ander materiaal beter?

Het is leer dus, onderhouden en goed schoon houden. Ik vindt het super en blijft zeker goed liggen hoeft echt niet duur te zijn rondt de € 60,- heb je wel een goeie.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:43

Ik ben al een tijd op zoek naar zoiets, omdat ik ze erg intensief gebruik en die goedkope erg snel slijten.
Maar het is nog niet zo simpel om ergens een niet te dure lederen singel met veel ringen te vinden.
Verder lijkt mij de duurzaamheid een kwestie van onderhoud. Aan het einde van de dag poets ik altijd al het leer dat ik die dag gebruikt heb en zo`n singel zou daar gewoon bij komen liggen.
Onder de singel leg ik trouwens vaak een sjabrak van lamsvacht.