Shet met Atrose nog wat leren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renee

Shet met Atrose nog wat leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 09:10

Ik heb nu een verzorg shetje waar niks mee werd gedaan, ze is heel lief en heel vriendelijk. Het gaat nu al heel goed met haar en ze is niet meer hoefbevangen en ze loopt ook niet meer kreupel, en ze kan nu weer makelijk stappen en draven (galop dat doet ze niet aan de hand). Alleen ze heeft wel atrose (waarbij ze als het goed is last heeft van aangroei aan het bot) dit zit in één der achterbenen (vanuit de pony gezien der linker achterbeen). Mijn vraag wat kan ik haar leren, en is het wel slim om haar dingen te leren (steiger hoeft niet hoor Knipoog dat snap ik zelf ook wel)

Sjippeltje

Re: Shet met Atrose nog wat leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 09:33

Misschien kun je wat leuke trucjes leren zoals zakdoekjes zoeken en ermee zwaaien?

Moondust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 12:38

Ja hoor, er zijn best nog kunstjes die niet te belastend zijn voor je pony.
Denk aan targetten, een voorwerp vastpakken, apporteren, flemen, kusje geven, kleuren herkennen, ja knikken, nee schudden etc.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 16:08

ik ben vandaag begonnen met oefenen van de bassis (blijven stil staan en komen) En ze vondt het helemaal geweldig (vooral de beloning Schijnheilig ) En ze had het allemaal super snel door (ze is trouwens al 16 of 17 weet niet wanneer ze jarig is Vork ) Ik ben dus echt super trots op Brunnet Ja

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:58

ik wil het ook gaa doen met mn aankomene verzorgpony maar heeft ook een ziekte inde rug waardoor hij nooit mer iemand kan dragen t is volbloed arabier eet iemand trucjes warin hij n energie ka uitleven?

Moondust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:06

@ Mvs: Er zijn niet echt vrijheidsdressuuroefeningen waarbij een paard zich kan 'uitleven'.
Het is meer denkwerk, geestelijk vermoeiend.
Je zou dezelfde kleine oefeningen kunnen doen die ik in mijn vorige bericht heb gezet.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 20:30

maar met die trucjes houdt je heb wel een tijdje bezig Ja Ik zou dat wel doen hoor want dan houdt je je paard wel bezig Haha!

Moondust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:10

@ houvanponies: Dat zei ik ook Knipoog

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:28

hmm misschien iets met hoefjes geven, rondjes lopen, leren hoe je zon grote bal moet rollen?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 20:17

Ik heb met haar de buiging geoefent (weetje wel gewoon proberen) en weet je wat ze doet ze legt haar hoofd zodat het gewicht wordt verdeeld slimme shet Bloos