(Eerst naar de dokter Dyanne, daarna mag je pas weer rijden
)En ja dat was in het weekend en dan zijn er geen dokters
dus wat doe je dan met je pony?
Pakt hem uit de stal en denkt na: 'Mag er niet op. Longeren hebben we gistere al gedaan'.
En toen ging er een lampje branden : 'Vrijheidsdresuur!'
We waren er al een keer eerder mee begonnen.
Heb hem eerst even in de longeerbak gegooit en hem even laten vliegen en gek laten doen,
En toen mocht Jorisje aan de bak

Eerst het blijf,voet en volg geprobeert, dat hadden we al een keer eerder geoefent.
Lange tijd geleden
.Dat pakte Joris echt snel op en deed het zo automatisch.
En toen: Ja kunnen toch nog wel iets leren? Maar wat?
Toen het commando: Kom maar! 10 minuten en hij snapte het helemaal.
Heerlijk om hem dan in het begin te zien kijken van: 'Hmm moet dit?' en dan langzaamer hand de stemming te zien veranderen in: 'O dit is wel leuk!'.
We hadden stiekem ook al een keertje proberen te buigen, maar het vertrouwen van mij en Joris in elkaar is even weggeweest. Dus dat ook maar even geprobeert. Mooi tot voor ze beentjes, niet te ver. En steeds stukje verder.
Daarna gestopt vond het wel genoeg
. Bijles genoeg gehad voor die dag.Volgende dag (zondag) mocht ik dus nog steeds niet rijden.
Dus: weer aan de vrijheidsdresuur.
Weer eerst even de basis gedaan en daarna weer buigen. En in 1x briest die een keertje. En maakt een geweldige buiging! O wat was ik trots. Zonder stress, we hadden de tijd. Volkomen ontspannen.
. Heerlijk om te zien hoe een dier je begrijpt.Mijn mening over vrijheidsdressuur is echt verandert.
Had eerst zoiets van: Nja leuk voor afen toe, maar eigenlijk niet iets voor mij

Maar daar ben ik nu wel overheen! Hoop dat ik snel een keer iemand kan regelen voor foto's!