Hoe spaanse pas aanleren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Hoe spaanse pas aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 09:40

Ik ben met Partout begonnen met VD en hij pakt het razendsnel op.
Hij wordt er heel enthousiast en blij van Haha!
In 1,5 week tijd kent hij alle basisoefeningen (stil staan, blijven staan als ik wegloop, komen, volgen, terug, enz.), lachen, begin van het buigen en voetjes optillen.

Voetjes doet hij wanneer ik met de zweep naar zijn voet wijs en stemhulp "voet".

Nu zou ik graag verder gaan met de Spaanse pas. Ik heb het geprobeerd vanuit de manier van Nathale Penquit. Vanuit de stap, aanraking met de zweep zodat hij zijn been hoger optilt.
Maar hij snapt er niks van en stapt gewoon normaal door.
Is er een andere manier voor? Bijvoorbeeld vanuit het voetje? Of op deze manier doorgaan?
En wat is de beste houding? En de hulpen?

Pradaatje

Re: Hoe spaanse pas aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 09:54

Ik heb het geleerd door haar een voet te laten geven, en hem dan optillen en hoger laten houden. Dan even vasthouden en een koekje geven, zo een paar keer gedaan en ze doet het nu zelf! Lachen

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:14

Ben benieuwd of het je gaat lukken Haha! Schijnheilig

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:21

Pradaatje schreef:
Ik heb het geleerd door haar een voet te laten geven, en hem dan optillen en hoger laten houden. Dan even vasthouden en een koekje geven, zo een paar keer gedaan en ze doet het nu zelf! Lachen

Zo heb ik het ook geprobeerd, maar m'n pony doet het dan alleen in stilstand. Hoe heb jij je paard geleerd om te gaan lopen tijdens het extra hoog optillen van z'n voorbenen?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:44

Moderatoropmerking:
Ik heb "stipjesposts" verwijderd. Vriendelijk verzoek om gewoon te bookmarken of een abo te nemen op een topic, daar heb je gewoon de mogelijkheden voor, "stipjesposts" zijn niet toegestaan.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:20

@ VeerenAshley, als ik aan het rijden was liet ik er iemand bij die het zelfde deed, als wat ik deed. En als ze het dan goed deed, kreeg ze een koekje. Ree ik weer verder, en liet ik het nog een keer doen. En zo maar herhalen Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 22:15

Even een update. Inmiddels zijn we zover dat Partout een voetje helemaal super doet. Bij het commando pas slaat hij al wat naar voren uit.
Ik heb dit gedaan door elke keer voetje te vragen, zijn been vast te pakken en de spaanse pas zo te maken. Tegelijkertijd commando 'pas' en een tikje op zijn schouder.
Het is nog geen pas, maar het gaat al verder als een gewone stap en een voetje.