paar probleempjes!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brendaa

paar probleempjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 18:35

Ik ben nu bezig met vrijheidsdressuur. Ik heb het boek van 'aporteren tot zitten'.
Nu ben ik dus de leidoefeningen aan het doen. Dus dat ze netjes met me meeloopt aan het halster.
Maar het gaat echt niet, probeerde dus dat ze achter me loopt, zoals in het boek staat de beste manier is. Ze is ook erg drammerig, en vandaag hield ik haar bijna niet omdat ze gewoon té onrustig was. Ik weet niet hoe ik dit moet verhelpen.. Ze pakt de rest wel snel op, en is erg leergierig

tips?

Signe

Re: paar probleempjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:49

Persoonlijk he ik liever een paard net naats me, maar niet verder naar voren dan de schouder. Dan weet ik tenminste hoe hun oren staan.. Als eje paard achter je loopt en schrikt, zou hij zo op je kunnen landen.

Waar je op moet letten is je lichaamshouding en hoe je corrigeert. Heb je genoeg rustmomenten zodat het kwartje kan vallen? Het waaide vandaag erhard en kwma ze zo van stal? Misshcien niet het beste moment om dit te gaan oefenen. Eerst lisgooien en laten uitwaaien? In de toekomst moet hij natuurlijk wel in alle (weers)omstandigheden attend zijn. Maar eerst maar de basis.

Kortom.. moeilijk te zeggen zo op ene forum zonder erbij te zijn. het kan aan verschillende dingen liggen...

Amable

Re: paar probleempjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:07

Om ze achter je te houden is het handig om een leadrope te nemen en het uiteinde voor je rond te zwaaien, als ze hier door heen lopen krijgen ze tik van het touw, niet omdat jij slaat, maar omdat ze er zelf doorheen lopen.

Overigens is het risico als hij achter je loopt en op je springt niet zo heel groot zolang hij maar schuin achter je loopt. Recht achter je is idd niet bedoeling, ook omdat het paard jou dan weer drijft. Maar als hij schuin achter je loopt spring hij naast je op het moment dat 'ie naar voren weg springt. Mocht je hem op schouder hoogte naast je hebben en ze springen ineens opzij springen ze ook bovenop je en als ze schuin achter je lopen staan ze dan dus alleen ineens recht achter je. Dus met schuin achter loop je het minste risico Lachen