Opzig gaat het hartstikke goed, Maar rechtsom gaat het niet erg lekker.
Linksom loopt hij heel netjes, kan ik zelfs soms een galopje van hem vragen , loopt hij netjes in zijn rondje.
Zodra hij rechtsom mag dan houd hij zijn hoofd omlaag, zet zijn borstkast er tegen in en trekt naar buiten, in stap is het nog wel te doen, dan valt het mee, maar zodra hij een stukje mag draven sleurt hij mij die hele bak door, Gister heb ik losmoeten laten aangezien ik zelf met een wiplash en een vergroeide nekwervel zit, en geen zin om meerdere blessures op te laten, ishij onder het touwtje door gerent en zo op visite gegaan bij een ander paard (ja hij is echt een box in gerent).
Nou snap ik niet ofhij dit doet omdat hij het erg moelijk vind, OF omdat hij weet dat hij het kan, want het kan beide zijn, maar hethoeft niet, Want longeren vind hij namelijk wel leuk, En linksom gaat het gewoon goed.
En ter duidelijkheid:
Ik longeer NIET met hoofdstel en bijzet troep, want ik ga een 2,8 jarigeniet lopen bijzetten omdatik hem niet aan kan, Ik longeer hem op een manier die jullie waarschijnlijk stom vinden, maar voormij werkt het heb een touwtje gemaakt van scheepstouw onder zijn kin door het halser gedaan, Zodat het halster wat meer samengeknepen word als hij trekt. en daar reageert hij dus gewoon goed op. Zie linksom loopt hij de sterretjes van de hemel. Met het hoofdstel ben ik bang, dat door al dat getrek dat hij alleen maar harder in zijn mondje word, en zoals ik al veel parden heb gezien die ontzettend hard in de mond zijn geworden en nu met 4 jaar al gereden worde met stang en trens, Hb ik niet zon zin in.
Dus tips zijn van harte welkom
En zit niet zo te wachten op kritiek want ben geen penny meisje.
het is een doerakkie.