Vrijheidsdressuur met shet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariettuh

Vrijheidsdressuur met shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 17:50

Hallooo iedereen!

Eind januari heb ik *eindelijk* mn eerste eigen shetje.
Ik ben zelf veel te groot en te zwaar om ermee te gaan rijden. Heb gewoon altijd al mn eigen mini-paardje gewild.

Nu wil ik er uiteraard wat meer mee doen dan alleen maar poetsen, wandelen en ernaar kijken.
Ik wil dus graag beginnen met vrijheidsdressuur. Maar nu is mijn vraag; hoe denken jullie over de manier om dat aan een paard te leren. Met een clicker of gewoon simpel stem?
Welke boeken of tips hebben jullie geholpen met deze dingen.

Nu moet ik natuurlijk wel zelf erachter komen wat voor mij het beste werkt. Maar wil toch graag de voor en tegens horen van bokkers die er ervaring mee hebben. Voornamelijk van het werken met een clicker.

De shet is zelf nog maar een keer of 4 onder het zadel geweest, maar wil nog wel dat ze goed word ingereden. Kan ik bijv dit allemaal tegelijkertijd aan haar leren of zeggen jullie van; eerst inrijden en dan pas vrijheidsdressuur?

Alvast bedankt voor de tips/reacties Lachen

Eliine

Re: Vrijheidsdressuur met shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:58

voor vrijheidsdressuur kun je naar het subforum [Vrijheidsdressuur en Clickertraining] gaan. Ook is er een speciaal forum voor: http://www.tricktraing.multiforum.nl
Inrijden en vrijheidsdressuur tegelijk lijkt me niet zo'n probleem hoor. Ik weet niet hoe oud de pony nu is? Als ze wat jonger zijn is hun concentratie meestal nog niet zo hoog. Wat betekend dat je dus niet te vaak en te lang achter elkaar moet trainen. Maar bijv. de ene dag (in)rijden, en de volgende dag vrijheidsdressuur trainen, is niet erg. Meestal vindt de pony het juist leuk omdat ze dan wat afwisseling in de training hebben Lachen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 10:52

SH-->VD

Mariettuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 14:49

Dank je Tieneke.

Er kan eigenlijk een slotje op. Genoeg andere topics waar mn vragen in beantwoord worden.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:15

Prima, dan zet ik er een slotje op Lachen