naar buiten kijken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bobby301

naar buiten kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 19:04

hallo allemaal ,

Ik heb een vraagje aan jullie ik hoop dat jullie
een beetje info kunnen geven .
Mijn paard kijkt altijd naar buiten onder het longeren links om en rechts om .
als ik bijgezet longeer en hem binnen ietsje straker zet dan gaat het wel iets beter ,
maar dan probeert hij het nog .
Dus als jullie info hebben over dit gedrag graag .Lachen

Marieke_K

Re: naar buiten kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:04

Heb je al geprobeerd met een dubbele longe te longeren? Dan kan je de buitenschouder beter begrenzen en goed stelling vragen tijdens het longeren.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:31

Wat er gebeurt is dat je paard geen buiging wilt aannemen en valt waarschijnlijk op binnenboorbeen. Probeer een regelmatig tempo te vinden waar hij in kan ontspannen en vraag op 4 vaste punten op de volte het hoofd naar binnen en weer los. Met trillingen eventueel een kort "rukje".

vergeet niet te kijken of er niets medisch is, en eventueel aan de hand werken kan ook helpen je paard leren buiging aan te nemen waardoor voorwaarts neerwaarts met juiste buiging makkelijker wordt
de binnenbijzet strakker doen vind ik geen okee oplossing met rijden rij je immers ook van binnenbeen naar buitenhand en binnenhand vraagt wel stelling maar blijft niet strak.

M_irella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 11:50

Ik vind het idd ook geen goede oplossing om de bijzets strakker te zetten. ik zou inderdaad proberen je paard eens aan de dubbele longe te zetten. zoals kaat18 zei.
Alleen als je dat nog nooit gedaan hebt zou ik er wel even wat hulp bij zoeken want het is in het begin best lastig!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 11:51

Doet je paard het ook tijdens het rijden?

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 11:53

Mijn paard doet dit ook.
Ik heb ook nog niks gevonden. Hij doet het zelfs als hij los aan het galoperen is. Onder het zadel doet hij het niet.
Bij mijn paard is het niet iets medisch. Hij is onlangs nog na gekeken.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 11:59

dan is het een dominantie probleem, let niet op jou maar op de omgeving, denk ik.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:09

Dan zal ik er mee moeten leren leven.
Voor de rest heb ik er geen probleem mee. (de dominantie)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:19

Maar het is niet goed
houd je paard bezig, aandacht bij jou, veel dingen achter elkaar maar wordt niet te wild, want een blessure door wild laten draaien en stoppen zit je waarschijnlijk ook niet op te wachten en als je er een lijn aan hebt vraag dan regelmatig zijn aandacht, bijvoorbeeld op 4 vaste punten even rukje/trillen (moet uiteraard wel doorkomen beloon het goede en uiteraard kun je steeds zachter vragen) en tevens voorwaarts houden, dit is iets anders als rennen natuurlijk.
Wissel veel af je kunt bijvoorbeeld ipv 1 keer iedere kant 2 keer iedere kant doen en dan wat korter.

Los is er niet heel veel aan te doen, of je moet dominantie spelletjes gaan doen en er bijvoorbeeld natural horsemanship loswerk van maken of hem gewoon lekker zij ei eruit laten gooien en verder niet teveel aandacht aan besteden.