Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
feliciaa schreef:Hebben jullie dit ook eens meegemaakt en/of weten jullie hoe ik dit moet oplossen??
[***] schreef:feliciaa schreef:Hebben jullie dit ook eens meegemaakt en/of weten jullie hoe ik dit moet oplossen??
Je kan het oplossen door de fout eerst eens bij jezelf te zoeken ipv je pony een draak te noemen en smoesjes te bedenken zoals Ladykillerbloed. Dáar los je in ieder geval niks mee op.
Waarschijnlijk is de manier waarop jij of je moeder longeert niet goed(lichaamstaal, houding), of je pony krijgt verder te weinig beweging, teveel voer, andere frustraties, je bent in de verdere omgang geen duidelijke baas voor je paard etc etc etc....
Laat je instructrice of iemand anders die goed is met paarden haar eens longeren en jou helpen.
.. Ik longeer haar vrijwel nooit, mijn moeder is de gene die haar altijd longeert. Ik ben daar bijna nooit bij dus ik weet niet zo goed hoe mijn moeder het doet, ik weet wel dat ze onzeker is en dat ze dat dus ook uitstraalt, mijn pony komt iedere dag zeker 2 uur in de bak los en daarnaast geef ik haar ook nog 6 dagen in de week beweging, dus die is er genoeg, ze krijgt absoluut niet te veel voer want met andere dingen is ze heel rustig, frustaties kan me zo ook niet voorstellen want er gebeuren de laatste tijd geen vreemde dingen. Ik ben in de omgang met mijn pony duidelijk wel de baas, ze respecteerd mijn persoonlijke ruimte, loopt netjes achter me aan en luistert aan de hand en onder het zadel prima (ze bleef ook niet voor nietst steeds 3 meter bij me uit de buurt). Mijn moeder daar in tegen is iets minder de baas over haar en dan vooral met longeren, met poetsen en wandelen gaat het hartstikke goed.. poes schreef:Dat komt ervan als je onervaren mensen laat werken met een dan ook nog onervaren paard... Paard ziet in je moeder geen leider en neemt zelf, volledig terecht, de touwtjes in handen. Los het probleem eerst zelf op: ga zelf weer longeren tot het goed gaat en leer je moeder dan aan hoe ze het precies moet doen en blijf er nog een paar weken bij. Zoek eventuele begeleiding, longeren is net zo een kunst als rijden hoor
poes schreef:En is het absoluut nodig dat je moeder met je paard omgaat? Indien ja dan heeft je moeder dringend begeleiding nodig, ook bij de gewone omgang met je paard.
lindake schreef:Persoonlijk denk ik dat het beter en veiliger is dat je moeder jou pony in ieder geval niet meer longeert.
Zij heeft wat schrik van paarden en heeft weinig ervaring in het omgaan met moeilijkere paarden en paarden voelen dat aan. Uw pony misbruikt haar angsten.
Ik denk dat je zoals je nu bezig bent je pony wel weer onder controle zult krijgen, hebt geduld maar wees toch concequent en streng.