Pessoa, hoe zit het in elkaar??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah_

Pessoa, hoe zit het in elkaar??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 09:39

Ik zit eraan te denken om een pessoa aan te schaven, maar wat ik me afvraag
hoe zit dat deel bij de kont in elkaar, bestaat dat uit 1 stuk of uit 2 delen??

Judje

Re: Pessoa, hoe zit het in elkaar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 16:01

Het bontje dat achter de kont komt is tegelijk een hoes voor alle touwtjes.
Deze touwtjes zijn voor het verstellen van het touwtje voor naar de schoft en er zijn nog 2 touwtjes die naar het bit en terug naar de singel gaan.

Ik weet niet of ik het zo goed heb uitgelegd, want makkelijk uitleggen is het niet.
Bij de pessoa zit ook een uitleg, waardoor je gemakkelijk de pessoa kan verstellen voor jou paardje en jou wensen.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 16:03

Judje schreef:
Het bontje dat achter de kont komt is tegelijk een hoes voor alle touwtjes.
Deze touwtjes zijn voor het verstellen van het touwtje voor naar de schoft en er zijn nog 2 touwtjes die naar het bit en terug naar de singel gaan.

Ik weet niet of ik het zo goed heb uitgelegd, want makkelijk uitleggen is het niet.
Bij de pessoa zit ook een uitleg, waardoor je gemakkelijk de pessoa kan verstellen voor jou paardje en jou wensen.

Als ik het goed snap dan loopt het touwtje langs de kont vanaf de singel kruislings in het bontje? dus vanaf de singel links gaat naar rechts en visa-versa en van daaruit richting de singel bit en dan in de positie dat je het wil trainen??

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 11:52

Volgens mij leg je dat goed uit.
Maar bij de pessoa zit ook uitleg en anders kan je ook misschien een kennis (bijv. instructeur/trice) vragen om hulp.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 17:35

Ik vind dat ook altijd zo'n ramp... Die van mijn verzorgpaard zit ook zo netjes opgevouwen dat ik het in zijn geheel op zijn rug kan leggen, dan het dekje kan uitvouwen (hier zit de singel en de touwtjes tussen in) dan moet ik eerst de touwtjes naar het bit vastmaken vanaf het bit gaat het touwtje naar de singel (tussen de benen door). En dan hoef ik alleen nog maar het bontje voorzichtig naar achter te schuiven... Ik weet niet hoeveel touwtjes daar nu precies in zitten (volgens mij is dat maar 1 touwtje (die naar het bit toe loopt). Wanneer ik dat bontje vanaf de singel naar achter schuif gaat Atlas namelijk gelijk zakken en komt er dus druk op het bit te staan...

Ik denk dat het idd handig is om dit met een tekening ofzo te zien.... Het erop leggen is al moeilijk maar het uitleggen hoe het in elkaar zit is ook niet makkelijk Tong uitsteken

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:19

Zelf pak ik altijd eerst het touw dat aan de singel vast moet, die maak ik dan vast en dan leg ik het bontje achter de kont.
Dan het ene touw links door de singel, naar het bit en dan terug naar de singel en dan de andere kant.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:20

Anders moet iemand het even tekenen.. Clown

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:23

ja.. goeie opruimtips voor dit ding zijn welkom!
Ik heb hem oook altijd in de knoop Bloos te erg voor woorden!
en het bontje is al kapot Clown

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 16:36

Uitleg is inmiddels niet meer nodig heb er 1 aangeschaft Haha!

Opruimtip heb ik al wel je legt hem uit vouwt het bondje door midden pakt te touwen iets daarboven bij elkaar en dan maak je lussen net zoals met een longeerlijn en dan draai je de uiteinde een paar keer er omheen aan de bovenkant en daar doe je de musketonhaken door (zonder de katrollen) en een spijkertje in de muur, musketonhaakjes eraan hangen en klaar.
Voorzichtig uit elkaar halen en als het goed is zit je niet in de knoop!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:40

Ik maak altijd de haakjes vast aan de singel, haal de touwtjes nog extra door de ringen heen (aan de singel), zodat die ook nog een beetje netjes opgevouwen zitten. Het bontje leg ik ook altijd in het midden op de singel. Het stuk touw naar het bondje haal ik ook weer door een ring in de singel. Dan vouw ik het dekentje onder de singel er aan allebei de kanten overheen en dan kan ik het geheel dubbelvouwen en in een tasje doen.

Dit is volgens mij weer een hele lastige uitleg, maar als je het doet is het heel logisch en handig Lachen