Direct gecopieerd van mijn site:
Ik heb Jauke eerst de Jambette geleerd, deze oefening staat al elders beschreven. Toen hij deze oefening goed beheerste vroeg ik hem eerst links dan rechts (of andersom
) Jambette en daarna vroeg ik hem een paar passen naar voren te maken. Dan weer opnieuw Jambette met beide benen en weer enkele passen voorwaarts. Toen dit goed ging en hij al zelf zijn voeten ging bij trekken ging ik hem steeds minder passen voorwaarts vragen in gewone stap. Ook bleef ik tijdens het stappen zijn benen toucheren om hem te vragen deze hoger op te tillen.
Volgens mij vertel ik op mijn site juist de tricks ondanks dat ik mijn diensten verleen. Je moet alleen misschien even zoeken en nee, er staat idd niet begin dag 1 met... en dag 2 met... Maar ik neem aan dat als je zelf wil gaan trainen je met een uitleg zoals bovenstaand voldoende uit de voeten zou moeten kunnen.
Overigens zou ik eenieder die met VD wil beginnen wel adviseren om een les te nemen. Gewoon een opstartles zodat je precies weet wat je doet waar je mee aan de gang gaat. Hoe je moet beginnen en tips en tricks krijgt om mee te werken en verbeterpunten ten aanzien van je training. Maar goed, dat moet natuurlijk ieder voor zich weten of je daar wel of geen geld aan uit geeft.