Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
RMLN schreef:ik heb mij shet leren buigen door middel van een snoepje tussen haar vorbene te houden dan gaat ze buigen om hem te pakken op een gegevne moment kan je met de zweep tegen der onedrkant van buik duwen ( zachtjes) en dan buigt ze in iedergeval zo ben ik te werk gegaan
mmargherita schreef:Ik houd ook een wortel laag tussen haar benen, maar ze heeft snel de nijging om achteruit te lopen.
mmargherita schreef:Ik heb een friesje van 12, ze kan al wat kleine kunstjes als, lachen, nee knikken voetje geven en mooi, en ze begrijpt dat als ze gaat rollen, dat als ze blijft liggen dat dat goed is. Ook kan ze blijven staan op een plek en dat ik om haar heen loop.
Ik wil haar ook wat grotere kunstjes aanleren, zoal's (dus liggen) en buigen en zitten enz.
Het leek mij het verstandigst om met buigen te beginnen, omdat ik hier niet ervaren mee ben, wil ik graag tips met wat ik absoluut wel en niet moet doen, en wat de beste manier is.
Ik hoop op veel reacties.
Lara_Silver schreef:Wat jou paardje doet is ook geen buiging maar eerder een heeeeel diep compliment.
@TS: welke buiging wil je aanleren, de klassieke of de 'moderne?'
RMLN schreef:ja dat had mijne ook maar als je het opstal doet kan die opeen gegevn moment niet verder

De enige optie zonder voedsel beloning is het dier leren om een target naar beneden te volgen. Verder is het van belang dat het dier voldoende afstand tussen voor en achterbenen heeft en voldoende ruimte tussen de voorbenen zelf.