Probleem met het compliment

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Probleem met het compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 11:58

Jullie denken waarschijnlijk weer iemand met dezelfde vraag, maar ik heb zowat heel dit topic en het hele internet afgezocht maar ik heb toch nog geen echt antwoord gevonden,als er dus wel een topic is waar ik het antwoord in vindt hoor ik het graag Bloos . Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben me ervan bewust dat ik het nodige geduld moet hebben, en als het maanden duurt voordat ze iets snapt ben ik bereid er ook zoveel tijd in te steken en niets te overhaasten.
Nu, ik heb al wel wat topics gelezen van mensen die hetzelfde probleem hadden, maar daar vond ik dus niet het antwoord.
Ik ben sinds een tijdje bezig mijn paard het compliment aan te leren. Ze kent alle basis oefeningen al van stap draf galop, stay (blijven staan dus) en voetje en back-up ( voor achteruit ).
Ze had wel vrij snel door wat de bedoeling was, na de 3de keer plaatste haar gewicht al op haar achterhand en haar hoofd komt ook mee naar achter als ik haar voet een beetje naar achter doe.
Ik vraag dus haar voet en haar hoofd naar beneden ( langs haar schouder, niet tussen de benen door ) dan weet ze al dat ze haar gewicht naar achter moet plaatsen en ik duw met mijn vrije hand zachtjes op haar schouder, zodat ze dus nog verder achteruit gaat en naar de grond toe. Maar als we dus bijna op de grond zijn legt ze echt haar gewicht op mijn hand en dan heb ik echt niet de kracht om haar tegen te houden. Hoe kan ik haar nu afleren van met haar volle gewicht op mij te hangen ?
tips... ik hoor het graag Clown

Lanthano

Re: Probleem met het compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:45

Ik had ook dat probleem in het begin.

HEb je al eens met een snoepje geprobeerd om dat verder naar achter te brengen zodanig dat je paard verder moet rijken om eraan te komen en uiteindelijk zijn knie op de grond zet?

Ik hield vroeger ook te lang het been vast. Eigenlijk is het de bedoeling van naar achteren te gaan, maar ook richting grond. En als zijn hoofd ook meekomt en een beetje meedraait naar de kant waar je het been opheft, dan legt het paard ook automatisch zijn gewicht meer naar de andere kant en heb jij veel minder gewicht.

Ik heb ook eens met een beenlonge gewerkt. Hier moet je wel erg mee opletten. De verhoudingen tussen jou en je paard moeten perfect vastliggen. Je paard moet je voor 200% vertrouwen en perfect op je reageren.

Dan gooi je het touw over zijn rug en heb je geen gewicht.

Je moet echt wel goed weten waar je mee bezig bent. ALs je nog geen ervaring hiermee hebt, raad ik je het niet aan.

Ik heb maar 2x zo gewerkt. Nu legt hij al gewoon zijn knie neer.

Jibbel

Re: Probleem met het compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:19

Op de site van Amable stond hierover ook iets. Misschien kun je daar je antwoord vinden!