. Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben me ervan bewust dat ik het nodige geduld moet hebben, en als het maanden duurt voordat ze iets snapt ben ik bereid er ook zoveel tijd in te steken en niets te overhaasten. Nu, ik heb al wel wat topics gelezen van mensen die hetzelfde probleem hadden, maar daar vond ik dus niet het antwoord.
Ik ben sinds een tijdje bezig mijn paard het compliment aan te leren. Ze kent alle basis oefeningen al van stap draf galop, stay (blijven staan dus) en voetje en back-up ( voor achteruit ).
Ze had wel vrij snel door wat de bedoeling was, na de 3de keer plaatste haar gewicht al op haar achterhand en haar hoofd komt ook mee naar achter als ik haar voet een beetje naar achter doe.
Ik vraag dus haar voet en haar hoofd naar beneden ( langs haar schouder, niet tussen de benen door ) dan weet ze al dat ze haar gewicht naar achter moet plaatsen en ik duw met mijn vrije hand zachtjes op haar schouder, zodat ze dus nog verder achteruit gaat en naar de grond toe. Maar als we dus bijna op de grond zijn legt ze echt haar gewicht op mijn hand en dan heb ik echt niet de kracht om haar tegen te houden. Hoe kan ik haar nu afleren van met haar volle gewicht op mij te hangen ?
tips... ik hoor het graag