hoofd naar buiten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AH_scim

hoofd naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 20:08

Als ik mijn shetlander longeer loopt ze altijd met der hoofd naar buiten.
ze trekt niet naar buiten, ze loopt wl netjes rondjes, maar ze trekt wel erg naar buiten.

Iemand tips zodat ze haar hoofd recht houd?

mdh

Re: hoofd naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:58

je kunt met je zweepje naar de schouder wijzen en een ophouding op je longeerlijn geven zodat ze naar binnen gaat kijken, het zweepje zorgt er weer voor dat ze niet naar binnen komt.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 15:26

mdh schreef:
je kunt met je zweepje naar de schouder wijzen en een ophouding op je longeerlijn geven zodat ze naar binnen gaat kijken, het zweepje zorgt er weer voor dat ze niet naar binnen komt.

oke ga ik proberen, dankjewel.
Meer tips welkom.

Flivla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:55

ik heb bijzetteugels waarbij ik de binnenste een beetje korter zet waarbij ze daardoor naar binnen kijkt zegmaar

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 09:21

Flivla schreef:
ik heb bijzetteugels waarbij ik de binnenste een beetje korter zet waarbij ze daardoor naar binnen kijkt zegmaar

ik had ook bijzetteugels maar ik heb gehoord dat dat slecht is voor een shetlander omdat een shet een korte hals heeft.

Daarom heb ik ze weggedaan/uitgeleent.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 09:57

Ik zou ook bijzet teugel zeggen idd, maar weet echt niet of dat slecht is voor een shet....

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:04

Je kan dan beter voor minder geld een nylon touwtje kopen (doorsnede ong. 5 á 6 mm) op de markt van een paar meter (voor een paard tussen de 5 en 6, dus schat dat jij aan 3 meter genoeg zult hebben).

Het probleem bij bijzetteugels is dat ze geen constante druk in de mond geven, zeker wanneer je paard stapt of galopeerd. Dan gaan ze vaak op en neer met hun hoofd en de bijzetteugel kan dan niet zoals de hand van de ruiter mee gaan.

Wanneer je echter een touwtje niet te strak aan de zijkant of aan de onderkant aan een longeersingel vastmaakt, die via de bitringen (of ringen op het kaptoom) weer door doet naar de longeersingel komt het goed. Niet te strak en het beste kan je er dan iets van een lusje ofzo in maken dat je ook daadwerkelijk stelling ermee kan bepalen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 10:52

probleem met pony naar binnendwingen is dat je eigelijk het probleem, balans en geen juist gebruik van het lijf niet oplos maar het paard naar de houding moet gaan lopen ipv je het paard de juiste houding aannemen leert. Ik zou zeggen terug naar de basis en eerst je paardje buiging leren aannemen op vragende hulpen die je ook weer kunt gebruiken met longeren en werken naar ontspanning.

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:42

ik zou het ook zeker met touwtjes proberen, en dan zou ik ook de longeerlijn over haar hoofd doen, aan de ene kant van buiten naar binnen door de bitring en aan de andere kant aan het bit vast maken zo heb je meer contact aan bijde kanten. En dan stelling vragen.

succes
Judje schreef:
Je kan dan beter voor minder geld een nylon touwtje kopen (doorsnede ong. 5 á 6 mm) op de markt van een paar meter (voor een paard tussen de 5 en 6, dus schat dat jij aan 3 meter genoeg zult hebben).

Het probleem bij bijzetteugels is dat ze geen constante druk in de mond geven, zeker wanneer je paard stapt of galopeerd. Dan gaan ze vaak op en neer met hun hoofd en de bijzetteugel kan dan niet zoals de hand van de ruiter mee gaan.

Wanneer je echter een touwtje niet te strak aan de zijkant of aan de onderkant aan een longeersingel vastmaakt, die via de bitringen (of ringen op het kaptoom) weer door doet naar de longeersingel komt het goed. Niet te strak en het beste kan je er dan iets van een lusje ofzo in maken dat je ook daadwerkelijk stelling ermee kan bepalen.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:25

Ik trek haar zachtjes naar binnen en moedig haar tegelijk met de longeerzweep van achter weer aan.
Zo komt zij netjes naar binnen en blijft ze hetzelfde tempo lopen.