Commando plakken aan vervelend gedrag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Grobegni

Commando plakken aan vervelend gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 23:23

Met mijn trekpaard doe ik redelijk wat clickertraining, dat houdt met name in dat we de commando's bevestigen. Trucjes wil ik hem niet aanleren. Probleem is dat als hij ongeduldig is, hij met zijn voorbenen maait, hij zit regelmatig vast tussen het houten hek... Koe
Nou heb ik een keer gelezen dat iemand haar paard had afgeleerd om te steigeren door er een commando aan te plakken. Zou dit voor mijn paard ook kunnen werken? Of gaan ze het dan nog vaker doen? Ik ben vooral bezig met commando's om hem in het dagelijks leven makkelijk hanteerbaar te laten, voetjes geven, achteruit en zijwaarts lopen, enz. Heeft iemand ervaringen met het 'afleren' van ongewenst gedrag dmv clickeren?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Commando plakken aan vervelend gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:41

het kan zeker werken voor jou en je paard, maar je zal dan wel consequent moeten zijn en blijven.. Lachen

Ik heb Banjer het schrapen overigens ook afgeleerd door het schrapen op commando te gaan zetten en vervolgens niet meer aan haar te vragen... het levert immers toch niets op als je paard iets doet zonder dat het gevraagd wordt... dus deed ze het ook niet meer... Lachen

En dit was gelijk een mooi uitgangspunt om de Spaanse Pas aan te leren... Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:26

Heel vaak kan je ongewenst gedrag voorkomen door het gewenst te maken. Voordeel is dus dat je ook een commando geeft voor wanneer het klaar is.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 12:24

Ik ga het maar eens proberen en hopen dat hij het niet meer ongevraagd laat zien, het kamerolifantje Koe

Bedankt voor jullie berichtjes!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:06

graag gedaan... Lachen Laat je over een tijdje even weten hoe het gaat ?