Ik wil graag een overdekte longeercirkel bouwen. Wat zijn de ideale maten hiervan? Diameter en hoogte. Ik had gedacht aan een cirkel van 12m diameter en 2.5m hoogte. Heeft er iemand ervaring mee?
Ik zou iets groter doen.. Mijn longe is 8 meter, dan houdt ik wel een meter over vaak.. Maar voor paarden die je graag in de galop wilt trainen is een grotere cirkel aan te raden.. Ook voor jonge paarden is een ruime cirkel wenselijk. Ik vind 12 meter een beetje krap..
Ik zou 12m als minimum nemen, max 16 meter maar een hele longeerlijn gebruik je meestal toch niet en is vaak alleen maar lastig. Kijk gewoon eens hoe je zelf longeert, hoeveel longeerlijn houd je gemiddeld over? Daar tel je 2m bij op (de meeste mensen lopen in een rondje met longeren) en je hebt een goede uitgangsmaat. Persoonlijk zou ik het wel wat hoger maken dan 2,5 meter, als je paard een keer bokt zit ie met z'n kop door het dak, 3,5m lijkt me verstandiger.
ik heb ondertussen zelf al wat opzoekingen gedaan en de ideale maten zijn : diameter 18m en 3,20m hoog. Maar aangezien dit voor mij een tijdelijke oplossing zou zijn bij hevig regenweer, wil ik het zo klein mogelijk maken om de kosten te drukken...vandaar mijn vraag naar jullie.