BBreedveld schreef:Maar sta je bijvoorbeeld neus-aan-neus op zo'n moment? Wat gebeurd er als je van opzij naar zijn achterste loopt?
die momenten zijn er ook ja, dan komt hij naar binnen en gaat ie recht voor me staan, en als ik dan weer naar zijn zijkant loopt draait hij mee (vindt cowcutting een leuk spelletje (zo noem je dat toch).... Het is best een slim paard
. Want als ik hem het commando stap dan geef zie je m gewoon denken van maar jij staat voor me dus kan ik niet....
En als ik achter hem sta dan doet hij nog niks... hij blijft gewoon staan.
ik heb hem gister weer gelongeerd en het ging alweer wat beter... Kreeg van iemand anders idd ook de tip om gelijk met de achterhand te lopen (in draf dan want in stap kan ik wel beter naast hem lopen omdat ie dan snel naar binnen komt en ik gelijk kan ingrijpen). wanneer je op die plaats loopt wordt jij de 'drijvende hengst' is mij gister verteld.
Ik moet de komende tijd denk vooral aan mijn houding gaan werken en zorgen dat ie mij als de baas ziet. Nu probeerd hij nog veel te veel uit... Maar ja het gaat ook weer een stuk beter met hem (hij is tijdje ziek geweest) en daardoor krijgt ie ook weer veel meer zelfvertrouwen.... En dus wordt ie nog lastiger...
Dus elke tip is de komende tijd welkom