Ja knikken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

heidiLOVER

Ja knikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 11:46

Ik probeer mijn fjord ja te leren knikken alleen snapt ze dit nog niet zo heel erg..
In het boek wat ik heb gekocht staat dat je dat een paard kunt aanleren door onder haar kin of op haar nek te kietelen met zweep nou heb ik dit geprobeert en kijkt mijn paard dus alleen raar als ik dat doe! Tong uitsteken
En als je met een snoepje voor haar neus heen en weer gaat(in mijngeval was het een appel) dan doet ze het wel en af en toe lijkt het alsof ze het doorheeft maar ze snapt het eigenlijk niet echt helemaal als je kijkt naar weet ze doet..
Hoe hebben jullie het ja knikken aangeleert en wat denken jullie dat een goed idee is om het aan te leren?

Anoniem

Re: Ja knikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:50

Ik heb het idd aangeleerd door met mijn hand op en neer te gaan voor haar hoofd!
Iedere keer als ze een beetje knikt, click, snoepje erin!

Geduld, bij mij heeft deze oefening ook wat langer geduurd dan alle andere!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 12:46

Oke bedankt dan ga ik nog gewoon op deze manier door denk ik, aangezien ik hier al mee bezig was zal ze dit gauwe snappen dan dat ik iets nieuws probeer denk ik Vork

theire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 12:53

Gebruik je een clicker?
Daarmee kan je precies op het juiste moment aangeven dat ze de goede beweging maakt.
Probeer eens een stuk appel voor haar neus heen en weer te halen en dan te clicken als ze de goede beweging maakt.
Als dit goed gaat gebruik je ook een stemcommando.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 16:20

Ik gebruik geen clicker Knipoog