clicker en snoepjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

clicker en snoepjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 16:39

Hey Hey,

sinds kort ben ik in het bezit van een boek over vrijheidsdressuur.... heel intressant. Daarin gaat het ook over de clik methode, wat ik me nu afvraag, als ik met een clicker ga werken moet ik dan altijd als ik klik ook een snoepje geven of gaan paarden de klik op een gegeven moment als een beloning opzich zien?

wat zijn jullie gedachten hier over....

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: clicker en snoepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:38

heel simpel... na elke click volgt wat lekkers... Lachen

Zie de click als de salarisstrook en het lekkers als de uitbetaling van het salaris... Lachen

Meer informatie staat ook hier.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 08:33

In het begin doe je dit wel altijd.
Hij zal de klik als een aankondiging van de beloning gaan zien.
Maar ik vind paarden die inhalig worden de ergste... Knipoog

Ik vind wel dat je dit dus ook weer moet afbouwen. Het paard zal steeds meer moeten doen voor een beloning.

Op een gegeven moment kun je bv je paard drie keer vragen zijn been op te tillen inplaats van 1 keer.
Drie oefeningen voor 1 beloning. Zorg dan wel dat je drie keer clickert.
Dit kun je zo opbouwen totdat ie alleen nog iets krijgt na de gehele clickersessie.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:54

Niet dus, je moet dan dus ook niet 3 keer clicken. Je kan zeker meer vragen voor 1 click + beloning, maar niet clicken zonder beloning. Op het moment dat je click onbetrouwbaar wordt heb je kans dat je paard met de pet gaat gooien naar de oefeningen. Daarbij hebben mensen redelijk snel toch weer een ritme en dat heeft je paard eerder door dan jij, waardoor hij alleen de oefening waarvan hij weet dat het beloont gaat worden ook correct uitvoert. Dus ja, het belonen ga je afbouwen na verloop van tijd, maar dus ook het clicken.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 09:34

Hey bedankt voor de tips. Ik ben hier voldoende mee geholpen. hier mag een slotje op