met longeren met de klok mee,,word ik aangevallen!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PrinsesJ

met longeren met de klok mee,,word ik aangevallen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 15:40

met rijden is hier geen enkel probleem mee gelukkig!!

maar als ik haar ga longeren gaat het helemaal fout..
ik begin altijd tegen de klok in'(is haar goeie kant) .. om even los te lopen enzo..
maar dan wil ik de andere kant op : DRAMA!!!!!!!!!!!!!!!
dan draai ik haar dus om stuur haar weg ze loop weg neemt 3 passen draait zich om en komt naar mij toe.. en zo keer op keer op keer op keer op keer.. echt irritant.. heb ik dan toch op tijd weer de zweep kunnen pakken en met behulp van de zweep wil ik haar laten lopen zet ze gewoon haar achterbenen vast in het zand.. geef ik dan een klein tikje met de zweep op de grond draait ze haar oren naar achter en draait met haar kont naar mij toe!!..en daarna kun je proberen wat je wilt ze probeert mij dan de hele tijd ''aan te vallen'' ze schopt niet maar ze dreigt goed en komt gewoon met haar kont tot een meter afstand van mij.. echt bang voor een zweep is ze niet echt bang maar ze is er ook absoluut niet echt gek op.
toen ik haar kocht deed ze dit ook. de oude eigenaresse zei: uitproberen en na een tijdje deed ze het ook niet meer..
maar nu weer heel erg.. en deed precies het zelfde zoals eerst net zolang doorgaan tot ze het wel doet.. maar na een half uur zijn mijn krachten (en geduld) toch echt op!!..
weet iemand tips? of wat anders?? laat het mij aub weten!!
groetjes!!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 21-10-07 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst omgezet in standaard letterrype zodat iedereen het kan lezen.

Arakhan

Re: met longeren met de klok mee,,word ik aangevallen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:01

De mijne deed dat ook. Was combinatie van te dik zijn, slecht evenwicht, daardoor had hij het op de rechterhand moeilijker.
Ik vond het wel raar dat hij zoo koppig was op de rechterhand en vond dat niet normaal. Heb dan een osteo laten komen en blijkbaar zat zijn rechterkant vast, maar wat precies het is weet ze niet. Paardje is nu wat vermagerd en beetje per beetje begint hij het beter doen.
Is beetje zoals wij moeite hebben om links of rechts te schrijven, het moet echt langzaam aan, met veel geduld aangeleerd worden. Zeker nie kwaad worden. Ik heb dat eerst op een kleine circel gedaan om meer controle te hebben, goed drijven van langs achter.
Toch opletten dat ze nergens pijn heeft. Dan mag het natuurlijk niet tot ze genezen is.
Je kunt haar ook forceren door aan de dubbele longe te werken en haar aan de buitenkant tegen te houden met de andere longe. Dat vergt toch wel heel wat handigheid en kennis, zou het niet alleen doen.

Nienkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:14

wat ze hier boven al zegt, probeer het met een dubbele longe.. en eerst achter haar lopen, dus aan de lange lijnen en dan langzamerhand, week bij week dichter naar het midden toe..
geduld Haha!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 21:01

Kan het niet zijn dat het onzekerheid is? Dat ze naar binnen komt om te vragen 'Moet ik dit doen, of deed ik het net goed?', misschien omdat deze kant haar slechte kant is?

Kan je het wel af gaan straffen, maar even naar binnen halen, 'braaf meisje', en weer wegsturen, denk ik dat je veel meer bereikt. Eerst laat je haar een tijdje bij je staan voor je haar weer wegstuurt, en die tijd maak je dan steeds korter, tot je denkt: "Nu moet ze het wel weten", dan stuur je haar gelijk weer door.
Handig is ook hier een handgebaar aan te koppelen, weet ze meteen waar ze aan toe is Knipoog

kladruber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 21:56

Ik zou eens gaan beginnen op haar slechte kant met iemand die ernaast loopt net zolang tot ze het doorheeft...

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 13:54

allemaal goeie ideeen.. ik zal is proberen een paar dingen uit te proberen vanavond ga ik haar longeren dus ben benieuwd!! Pling

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 05:11

Ik zou er ook even iemand naast laten lopen. Ze doet het onder het zadel ook allemaal netjes, dus ik denk niet dat ze ergens pijn heeft o.i.d.
Als ze weer gaat dreigen zou ik zeker even doorpakken met de zweep, want zoals ik het lees probeert ze je gewoon af te troefen, het geintje is vaker gebeurt, dus zij denkt dat ze er toch op deze manier wel onderuit komt. Is haar dat ook al een keer gelukt??

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 05:33

Probeer eens met je stem Lachen
Als ze dat doet zeg je op strenge toon hee!
Dat werkt heel goed bij mijn paard.
En met dubbele longe is ook aan te raden Knipoog

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 08:48

heef je paard wel even veel zicht in beide ogen of ziet hij minder met zijn rechter oog.