Kusje geven.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLariss

Kusje geven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 19:47

Ik had daisy een tijdje geleden geleerd om kusjes te geven, nu doet ze dat op commando KUS, dan krijg ik óf een lik of ze duwd dr neus zachtjes tegen m'n wang aan.
Maar nu blijft ze dat doen, zonder commando begint ze m'n gezicht te likken, wat heel iritant is.
Al kom ik 's ochtends ff de stal in voor dat ik naar school moet, dan lebbert ze m'n gezicht weer af en dan kan ik m'n gezicht weer gaan wassen.
Ik heb een x Nee geroepen toen ze dat deed, maar toen werd ze boos en heeft ze een week lang geen kusjes meer willen geven.

Weten jullie hoe ik dit kan oplossen, want ik vind het erg vervelend dat m'n gezicht steeds word afgelikt.

Ik train btw met de clicker. Knipoog

Amable

Re: Kusje geven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:45

Toch die nee. Eerst leer je je paard een oefening aan, daarna ga je deze op commando zetten. Dat houdt in dat ze het alleen doet als je vraagt. Je bepaalt zelf hoe strikt je daarin bent. Jauke mag bijv ten alle tijde aan mij zitten, behalve als ik aan geef dat ik het even niet wil. Dan is een NEE voldoende. En dat ze daarna beledigt is omdat ze duidelijk niet geleerd heeft grenzen te aanvaarden. Dus zou ik daar vooral mee aan de gang gaan!

xLariss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 13:06

Ja ze kent nu de oefening en al zeg je kus dan geeft ze een kusje.
Maar al zeg je niks en ze geeft een kus, dan negeer ik dr en dan gaat ze steeds harder met z'n neus tegen m'n hoofd aan rammen -.-'

Ik ben nu bezig met elke keer al geeft ze weer een kus zonder commando, m'n vinger op te steken, dan stopt ze wel. Maar ze probeerd het toch elke keer weer, omdat ze gewoon heel hebberig van het voer word.

Heb ik iets fout gedaan? ik ben wel heel lang bezig geweest met de basis, omdat ze me niet vertrouwde en de basis ging na een tijdje echt perfect.
Ze is wel heel slim, de meeste dingen leer ik haar in 1x.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:28

En dus heel consequent elke keer corrigeren, alleen dan leert ze dat het niet de bedoeling is. Bij sommige paarden werkt negeren prima, maar niet bij alle en bij de jouwe duidelijk niet. Dus niet 10 keer laten doen en pas de elfde keer corrigeren, iedere keer er op tijd bij zijn.

xLariss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 09:49

Oké bedankt! Lachen