Waar koop je een clicker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 18:56

Hoi Lachen

Nouja, de vraag lijkt me duidelijk.

En waarom reageert een paard erop? Scheve mond Hij ziet het als een beloning, dat snap ik. Maar waarom neemt een paard genoegen met een 'klikje'? Clown En zijn er ook paarden die er niet op reageren?

Alvast bedankt. Groetjes, [***] Ja

Marion__

Re: Waar koop je een clicker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 18:58

Ik weet niet waarom ze daar op reageren.

Maar ik heb ze al vaak zat gewoon in de dierenwinkel zien liggen Knipoog

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 19:00

Bij de dierenwinkel!

Een paard ziet het als beloning omdat je er een echte beloning aan vast hangt. Dus hij doet iets goed, meteen een klikje en daarna meteen een beloning in de vorm van een aai of een snoepje (stukje appel, wortel of een brokje). Dit kun je naderhand langzaam afbouwen zodat hij alleen het klikje als een beloning/bevestiging gaat zien.

Marlous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 19:03

een paard reageert ook niet speciaal op die clicker..
Je kan in plaats van de clicker ook zelf een geluidje maken(met je tong bijv.?) hier reageertie waarschijnlijk hetzelfde op. Alleen dan heb je het probleem dat je misschien dat geluidje niet altijd het zelfde kan laten klinken Knipoog

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 19:04

boerenbond ... Clown voor mider dan 3€ heb je er 1

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 20:41

Okee, bedankt! Lachen

Misschien moet ik het toch maar eens proberen Clown
Ik zit altijd zo te kwijlen bij foto's van vrijheidsdressuur.. Bloos

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:43

ebay (bijna gratis)

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 09:25

Of dierenwinkel..
(hondenclicker..)

Biene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 09:56

idd bij de dierenwinkel bij de hondenspulletjes

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 17:47

Splash schreef:
Bij de dierenwinkel!

Een paard ziet het als beloning omdat je er een echte beloning aan vast hangt. Dus hij doet iets goed, meteen een klikje en daarna meteen een beloning in de vorm van een aai of een snoepje (stukje appel, wortel of een brokje). Dit kun je naderhand langzaam afbouwen zodat hij alleen het klikje als een beloning/bevestiging gaat zien.

dit gedeelte klopt niet... na elke click volgt wat lekkers.. Lachen

meer informatie kan je ook vinden op http://www.bokt.nl/wiki/clickertraining

xBurberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 21:21

Die koop je gewoon bij de dierenwinkel Vork . Je paard/pony reageerd er idd op omdat hij weet dat hij daarna een snoepje/beloning krijgt. Kijk eens op www.pink-horizon.nl daar kan je bij trainingen en dan clickertraining lezen waarom je paard/pony dat doet.

donjalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 11:54

je kunt gewoon een klicker gebruiken bij de dierenspeciaal zaak waar ze vaak voor honden worden verkocht. bij het ene paard werkt het wel bij de andere niet. ze kosten misschien een of twee euro dus als het niet werkt kost het je niet veel

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:10

Banjer schreef:
Splash schreef:
Bij de dierenwinkel!

dit gedeelte klopt niet... na elke click volgt wat lekkers.. Lachen

meer informatie kan je ook vinden op http://www.bokt.nl/wiki/clickertraining

Hoezo klopt dit niet? Er zijn meerdere manieren en wegen in clicker training. Dat het zo in Wiki staat wil niet zeggen dat dit niet klopt.
Zoveel verschillende trainers, net zoveel verschillende manieren!
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben ook geen voorstander van de beloning in de vorm van iets lekkers.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 11:50

als je geen voorstander bent van beloning in de vorm van iets lekkers, is clickertraining niet de juiste manier van trainen voor jou en je paard als combinatie... Lachen

Er is wel een vorm van training met de clicker waarbij het lekkers na verloop van tijd wordt weggelaten, maar dat heet geen clickertraining, dat heeft een andere naam... weet het niet precies... dat heet geloof ik "Bridge en target"..... dat durf ik niet te zeggen.. maar de "klassieke clickertraining" heeft als uitgangspunt dat na elke click wat lekkers moet volgen... Lachen

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 15:56

Banjer schreef:
als je geen voorstander bent van beloning in de vorm van iets lekkers, is clickertraining niet de juiste manier van trainen voor jou en je paard als combinatie... Lachen

Er is wel een vorm van training met de clicker waarbij het lekkers na verloop van tijd wordt weggelaten, maar dat heet geen clickertraining, dat heeft een andere naam... weet het niet precies... dat heet geloof ik "Bridge en target"..... dat durf ik niet te zeggen.. maar de "klassieke clickertraining" heeft als uitgangspunt dat na elke click wat lekkers moet volgen... Lachen

Ik doe zelf niet aan clicker training maar ik ken wel iemand die het zeer intensief met haar paarden doet, en met beloning.

theire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 16:05

Na de click komt altijd een beloning.De click is vooral bedoelt dat je precies op het juiste moment kan aangeven dat het paard iets goed doet.
Als je de click weg zou laten en alleen een beloning zou geven duurt het een paar seconden voor je paard de beloning heeft en kan hij moeilijker het verband leggen wat precies goed ging en waar de beloning voor was.

PIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:59

Martine_R schreef:
Hoi Lachen

Nouja, de vraag lijkt me duidelijk.

En waarom reageert een paard erop? Scheve mond Hij ziet het als een beloning, dat snap ik. Maar waarom neemt een paard genoegen met een 'klikje'? Clown En zijn er ook paarden die er niet op reageren?

Alvast bedankt. Groetjes, Martine Ja

google eens op "hond van pavlov" en lees Lachen

_Joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:04

gewoon bij de dierenwinkel, je paard reageerd erop als hij snapt dat hij na het klikje een snoepje krijgt