Hoe longeer jij? (ja duh met paard en lijn!)
Dat bedoel ik met elastiek, zonder, slof, dat andere ding pessoa of zo (die snap ik iig niet)
Zadel of longeersingel?
Ik zelf longeer als ik hem zwaar aant werk wil zetten met elastiek wat ik vast klik aan zijn zadel en met de lus tussen zijn benen soms ook wel al gaat die teveel hangen of hij is al lekker aant lopen dat ik hem aan de zeikant vast maakt. Zijn eigenarresse heeft geen longeersingel en ik beschik niet over het geld om het te kopen
voor die af en toe dat ik longeer.. En ik heb gelezen dat als je met elastiek longeert je geen stelling kan vragen?? lijkt mij juist wel? met slof zet je hem dan toch juist vast? elastiek beweegt toch mee?Heef jou paard/pony ook een gebruiksaanwijzing? ik kan bijvoorbeeld niet linksom beginnen dat pikt die niet.. dan gaat die vlak voor me neus omhoog heel eng.. heb hem er wel eens door heen geslagen maar hij bleeft proberen. Dus dan toch maar liever voor eigen veiligheid rechts om beginnen.. want daarna gaat links op prima.. Tenzij een ander hem voor de grap gaat longeren dan moet ik toch weer op treden... =P hijs niet eenkennig..
Maar goed leef je uit in je antwoord! wie weet heb ik er wat aan