probleem met compliment

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Julia_14

probleem met compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 13:08

Heey allemaal,

Ik ben nu al een aantal weken bezig met het aanleren van het compliment bij mijn verzorgpaard, maar stuit nu op een probleem. Ze begrijpt nu goed wat ik van haar vraag en laat zich steeds verder en dieper zakken totdat ze bijna op de grond steunt. Mijn probleem is echter, dat ze zodra ze zich laat zakken, ze steeds meer op mij gaat leunen. Ze verplaatst haar gewicht meer opzij dan naar achteren, waardoor ik bijna het volledige gewicht van een paard op me krijg. Ik weet nu eigenlijk niet zo goed meer hoe ik verder moet gaan, aangezien ik toch niet erg graag een keer een paard bovenop me wil hebben.. Bloos Iemand tips?
Alvast bedankt Lachen

groetjes Julia

Julia_14

Re: probleem met compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 13:18

Hmm er was een klein probleempje met plaatsen, maar nu staat ie goed zo te zien Lachen

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 19:55

Niemand die me kan helpen?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:06

Zorg dat je het been onder haar brengt, waarschijnlijk trek je het onbewust een beetje naar je toe. Door het echt onder haar lijf te brengen gaat ze minder op jou steunen.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:00

beheerst je pony de buiging ? zo niet mischien eerst dit is aanleren ?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:02

Probeer te zorgen dat jij niet in de buurt bent, in ieder geval dusdanig niet in de buurt bent dat ze op je kan leunen. Voor dit soort dingen is een zweep heel handig, je kunt zo op afstand aanwijzingen geven, of proberen iets lekkers zo onder haar te houden

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 12:04

De buiging kent ze nog niet, en misschien is het idd wel een goed idee om wat verder van haar af te gaan staan. Ik probeer haar eerst met een snoepje zover naar beneden te lokken totdat ze doorheeft dat ze met haar voorbeen op de grond moet leunen, daarna ga ik er een zweep/stemcommando bij doen. Bedankt voor de tips! Lachen Zal ook haar voorbeen wat minder naar mij toe halen.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:16

het is echt heel verstandig om dan eerst de buiging aan te leren hierdoor leren ze gewicht naar de achterhand te plaatsen..

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 15:34

wel goed idee ja Lachen Zal is kijken, misschien werkt het wel.