Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RingoLoverr

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 16:59

hallo,

ik heb een dravertje die met longeren nogal een verveel is.
hij draaft wel normaal aan, maar zodra hij terug naar stap moet houdt hij halt en als ik hem dan weer op de volte wil zetten steigerd hij (heel laag) en rent dan weg.
met aangalopperen neemt hij een spurt, bokt en maakt een sprong naar voren maar galoppeert dan ook wel.
nu mijn vraag: wat kan ik hier nou het beste mee doen?
iemand zei dat ik hem gewoon een paar keer moest slaan met me longeerzweep maarja daar zal hij niet veel beter van gaan luisteren neem ik aan?

LaVieDivine

Re: Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:01

nee dat denk ik ook niet...
misschien kan je eens een longeercirkel afzetten en longeren zonder lijn om te beginnen. dan kan je je rustig bezig houden met netjes aandraven en galoperen enz

RingoLoverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 22:01

dat is een beetje een probleem.
ik zit op een manege en de buitenbak ik bijna altijd in gebruik vooral op de tijden dat ik alleen kan gaan.
dus ik longeer altijd als er mensen aan het rijden zijn Knipoog

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:54

Geduld en blijven oefenen! Gebruik steeds dezelfde stemhulpen, dit kan voor stap ook aan de hand oefenen: stap = stap. Je kan in het begin ook oefenen met schijnovergangen, dus langzamer laten draven en als hij bijna stapt weer aan laten draven. Dan een keertje wel een paar passen proberen te stappen maar hou je zweep erbij zodat hij voorwaarts blijft.

Het aangalopperen is waarschijnlijk lastig voor hem, door regelmatig overgangen te maken van draf naar galop en van stap naar draf zal dat ook makkelijker gaan. Een keertje bokken bij het aanspringen is niet erg, als hij maar voorwaarts reageert.

RingoLoverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 18:59

oke dank je wel Knipoog
ik deed dat met die overgangen inderdaad ook.
en daar reageert hij wel op, alleen dat die elke keer stopt is irritant! hij trekt zich dan ook niks van mijn zweep aan Boos!
en met aangalopperen geeft die een bok en een sprong naar voren en trekt hij me de bak door maarja.