Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

).
trekken en voorwaards drijven..
als dit de verkeerde manier is kan je minstends de goede manier zeggen. alleen maar reacties van dit is niet goed en dat is niet goed daar heb ik totaal niks aan. ik vraag advies

Pensionnetje schreef:Begin bij het begin, niet bij het einde!
helemaal mee eens. Het lijkt me trouwens ook niet erg goed om je paard te belonen als hij in paniek raakt?
stef schreef:massy, even een hele serieuze vraag waar je even over na moet denken.
Als je een paard ohz zou inrijden, zou je dan ook met passage beginnen?
ik heb eerst opt blok geleerd + liggen en toen ben ik begonnen met stijgeren mar daar ben ik mee gestopt en nu doe ik andere dingen zoals flemen buigen enz..

Cassidy schreef:Er staan wat topics op VD over steigeren, en de waarschuwing om het niet aan te leren. Jij kunt wel niet op je shet gaan rijden, maar een ander misschien wel en als hij in die gevallen ook gaat steigeren en in het ergste geval achterover klapt en de ruiter onder zich begraaft kunnen de gevolgen dodelijk zijn.
Een beetje verantwoordingsgevoel hoort bij het houden en beleren van paarden. Steigeren gewoon NIET aanleren, komen grote brokken van!
Kijk even op de volgende topics en volg de links die daar gegeven worden:
viewtopic.php?f=122&t=706376
viewtopic.php?f=122&t=774187
viewtopic.php?f=119&t=737293
viewtopic.php?f=122&t=726783
viewtopic.php?f=10&t=706121
En als klap op de vuurpijl:
viewtopic.php?f=21&t=514461
viewtopic.php?f=53&t=519470&p=12190051#12190051
viewtopic.php?f=119&t=701252