Welk kunstje eerst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk94

Welk kunstje eerst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 21:16

Ik ga beginnen met VHD met mijn 13 jarige nrps merrie, ginger. (1.39 hoog)
Ik ben al een beetje begonnen met leren dat klik een snoepje is(wennen aan clicker, nouja nep-clicker) maar als ze dat snapt zegmaar, welk kunstje is verstandig om eerst te leren? Ik dacht aan los achter me aan stappen en draven, of eerst met touwtje. is dat verstandig?

Laura_x_

Re: Welk kunstje eerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:17

Laat haar eerst wennen aan jou. Als je paard niet goed naar je luistert kun je ook geen andere kunstjes doen. Dus wat jij al zei: achter je aan draven Haha!

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 21:19

pintogirl schreef:
Laat haar eerst wennen aan jou. Als je paard niet goed naar je luistert kun je ook geen andere kunstjes doen. Dus wat jij al zei: achter je aan draven Haha!

Ja aan mij is ze wel gewent hoor Knipoog . Maar ik laat haar eerst kennismaken met de nep-clicker.

Paardje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:44

als eerst op comando laten stappen en draven en later galop end an weer veder, zoals achter je aan laten lopen komen stoppen enzo.

_YVN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:56

Je zou kunnen beginnen met targetten. Dat is wanneer jij in je vingers knipt en je hand daarna plat maakt de pony dan met zijn neus tegen je hand drukt. Wanneer dit lukt kun je het op steeds verdere afstanden doen. Hiermee ben ik zelf ook begonnen. Knipoog

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 21:20

Establos schreef:
Je zou kunnen beginnen met targetten. Dat is wanneer jij in je vingers knipt en je hand daarna plat maakt de pony dan met zijn neus tegen je hand drukt. Wanneer dit lukt kun je het op steeds verdere afstanden doen. Hiermee ben ik zelf ook begonnen. Knipoog

Oke bedankt.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:21

Establos schreef:

Hoe heb jij dit aangepakt, lijk me leuk kunstje ..

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:24

Establos schreef:

Hoe bedoel je steeds verder?
dat je paard dan naar je toe kom en dan tegen je hand aandoet, of in de lucht?
Ben ook wel benieuwd hoe je dat aanleert. als ik in mn vingers knip en doe mn hand plat dan gebeurt er niks Tong uitsteken

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:04

racheltjj schreef:
Establos schreef:

Hoe bedoel je steeds verder?
dat je paard dan naar je toe kom en dan tegen je hand aandoet, of in de lucht?
Ben ook wel benieuwd hoe je dat aanleert. als ik in mn vingers knip en doe mn hand plat dan gebeurt er niks Tong uitsteken

Dat heb ik mijn vorige paardje ook geleerd..
Je begint gewoon makkelijk, je gaat voor hem/haar staan je knipt met je vingers, doet je hand tegen zijn neus en geeft een snoepje.
Dat doe je een paar keer, ze hebben het zo door Knipoog
Dan doe je het van een steeds grotere afstand, je gaat bijvoorbeeld een meter van je paard vandaan staan, knipt weer in je vingers en je paardje moet naar je toe komen en je hand aanraken..
Begrijpt ie dat niet, dan doe je weer een stapje terug en ga je wat dichter bij hem staan Lachen
*edit: is trouwens ook erg makkelijk om ze uit te wei te lokken Haha!

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:14

Maar als ik verder weg ga staan, loopt ie automatisch achter me aan .. hoe dan ?? Tong uitsteken

Paardje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:45

eerst moet je blijf leren!!
(denk ik) mijn paardje doet dat ook!!
maar je moet ook eerst leren op comando laten stappen en draven en later galoperen.

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 18:42

naath schreef:
Maar als ik verder weg ga staan, loopt ie automatisch achter me aan .. hoe dan ?? Tong uitsteken

Dan beheerst je pony de basis nog niet!
Zolang hij de basis niet beheerst, kun je
ook niet verdergaan met de kunstjes.

Succes in ieder geval!

(www.michelle.boeitniet.nl) daar staat ook al heel wat informatie op.
Uitleg over de kunstjes komt er ook nog bij