Problemen met het compliment

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arrows

Problemen met het compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 20:03

Hallo allemaal,

ik heb nadat ik heel veel informatie bij elkaar gezocht heb 2 dagen geleden besloten om mijn paard het compliment aan te leren.
Ik heb een stuk of 3 soorten methodes geprobeert en geen van hen werkt goed.
Mijn paard wil haar gewicht maar moeilijk op de achterhand zetten. Ze verzet zich met haar achterbenen.
Of hinkt weg met het voorbeen dat ik niet omhoog houd.
DIt is erg vervelend.
Weet een van jullie misschien hoe ik het kan oplossen ??

Alvast heel erg bedankt !!

xxNadieh

vicksytje

Re: Problemen met het compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 08:01

hmm , ik weet het niet . ik ben het mijn paardje aan het leren met een snoepje lokken naar achter en dan op haar achterhand leunen , en dat gaat best .. messchien als iemand eens komt helpen ? nou veel succes!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:43

2 dagen geleden? En nu al lukt het niet? Ik denk dat je dan iets te snel wilt. Vraag haar eerst met haar hoofd naar beneden, richting de grond, stapje voor stapje met tussendoor veel belonen. Als ze dat doet en haar evenwicht behoud kan je stapje voor stapje naar achteren. Schrik zelf ook niet als ze iets zakt (veel mensen zijn bang dat het paard gaat omvallen) maar blijf juist heel bewust het been onder haar houden. Als je op deze manier aan de gang gaat gaat het lukken. Let ook op dat de voor en achterbenen niet te dicht op elkaar staan. Enneh, een compliment aanleren kan ook 3 maanden duren, afhankelijk van je paard...

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 16:45

ja maar ik was bang dat ik het fout deed. Lachen

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:40

gedult.. het lukt je echt niet binnen 2 dagen die van mij heeft er ook tijdje over gedaan om het compliment goed uit te voeren.

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 17:36

Ik had mijn paard eerst het buigen aangeleerd zodoende snapte hij al meteen dat hij gewoon met zijn neus achter het snoepje aan moet gaan en dan maakt het niet uit wat de rest van het lichaam doet Haha!
Hij maakte (natuurlijk tilde ik zijn been op) in 1 keer het compliment.
Helaas doet hij dit alleen naar links.

Als je paard het niet in 1 keer doet (haha logisch...ik heb een Fjord...eten, eten, eten) dan moet je elke kleine gewichts verplaatsing belonen.