Spaanse pas lopend aanleren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Spaanse pas lopend aanleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 16:31

Hoi,

mijn kwpnr kan sinds kort de spaanse pas Nagelbijten / Gniffelen noem het zelf maar kwpner pas Haha!

Afbeelding

Hoe kan ik haar aanleren dat ze (ohz) lopend de spaanse pas doet?
stilstaand lukt het nu erg goed, heb haar nu zo ver dat ze eerst links op tilt dan rechts enz. maar zodra ik ga stappen negeerd ze de hulpen of probeerd ze er toch onderuit te komen door harder te gaan stappen.

muiske07

Re: Spaanse pas lopend aanleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:49

laat haar een paar passen vooruit gaan, daarna stoppen en vragen om te heffen.
telkens belonen.
als ze dit vlot doet zonder haperingen vraag je dit in een ontspannen stapje
(heb ik toch zo gedaan bij zippo Knipoog )

_Karel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:34

wel leuk als je paard dat kan. Dat zou ik ook mijn paard ook wel willen aanleren. Ik zou alleen bang zijn dat ze het tegen je gaan gebruiken om bijvoorbeeld ergens onder uit te komen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:31

Hey Elmiran! Wanneer kom je weer eens langs in het barokke topic. Al een tijd niet meer gezien daar. Wat ze bij ons op de manege deden was iemand er achter met een longeer zweep. En die tikte dan zachtjes bij op de kont. Als ze dan stukje bij beetje naar voren gingen, goed belonen. Ik wil het een shet aanleren, alleen daar kan ik niet op zitten, hmm Tong uitsteken Word lastig Knipoog

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:05

Je kan het ok eerst aan de hand aanleren, je kan ze dan makkelijker voorwaarts vragen en tegelijktijd toucheren. Ik heb op mijn site uitgelegd hoe Jauke het geleerd heeft. www.amable.nl