hebberig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

siouk

hebberig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 17:14

hallo,

ik ben juist begonnen met vd en nu doen we nog aan de clickertraining. maar ik heb gelezen dat je het met een fles ofzo moet doen en als ie hem aanraakt dan klik ik en geef daarna een snoepje. nu kijkt de pony alleen naar mij en zit me achterna voor een snoepje maar kan ik dit oplossen?

groetjes laura

siouk

Re: hebberig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 18:18

iemand tips?

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:24

Ik heb / had hetzelfde. Misschien leren om niet te eten Lachen
Dus tikje met je hand tegen de neus en duidelijk nee zeggen?

siouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 15:52

okeej, en mag je dat afbouwen met een clicker van koekjes?

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:46

Ja, click en aai, dat probeer ik nu, het leid hem alleen wel snel af, en dan begint hij weer aan het gras, duus dat is wel vervelend. Nagelbijten / Gniffelen Af en toe krijgt hij dat wel een koekje, om de aandacht erbij te houden.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:49

nee, als je pony naar snoep zoekt, negeer je dat gedrag, als je met targetten en clickeren bezig bent. geef alléén een snoepje bij het goede antwoord op je vraag: namelijk het aanraken van het voorwerp of je targethand. alle andere bewegingen die je pony maakt, is het zoeken naar wat jij wilt dat ze doet, om het snoepje te krijgen. geef het pas bij het goede antwoord, en vergeet je bridge niet. ze zal héél snel doorhebben dat zoeken naar snoep niks oplevert, en het targetten van het voorwerp (of je hand) wel.

sarov

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:48

Geef hem een goede kans van slagen, fles dus heel kort bij houden, zodat hij leert wat je bedoelt.
Wanneer de afstand groter wordt al klikkeren wanneer hij zijn hoofd richting fles beweegt ipv naar jou, zodat hij leert dat zijn gedachtengang al goed was , daarna clickertijd opbouwen totdat hij de fles aanraakt.

siouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 08:44

aanraken doet hij nu heel prima. had ie na 10 minuten al door Tong uitsteken en het begint te beteren met de snoepjes af te pakken.