Starten met longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Strondvlieg

Starten met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 17:33

Heey allemaal Lachen
Ik had een vraagje, ik denk wel dat het kan maar vraag het toch maar voor zekerheid.
Op welke leeftijd beginnen jullie met een jong paard longeren? (sorry als het een beetje rare zin is Scheve mond )
Ik zat zelf te denken aan 2,5 jaar.. Owja, en als ik hier geen bericht mag plaatsen of dat het verkeerd is of een topic er al over is of wat dan ook, Vergeef me, ben nieuw hier..
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Liefs, Marilyn

aartlover

Re: Starten met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:51

heey merrie Haha! ja longeren ligt ook weer aan het paard. Maar 2,5 is idd goed omdat ze als ze jongen zijn nog veeeel te afwezig zijn en te snel afgeleid. Wel beginnen met grote rondjes en het liefst los Haha! maja dat doe jij volgens mij al Tong uitsteken

Strondvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 21:50

aartlover schreef:
heey merrie Haha! ja longeren ligt ook weer aan het paard. Maar 2,5 is idd goed omdat ze als ze jongen zijn nog veeeel te afwezig zijn en te snel afgeleid. Wel beginnen met grote rondjes en het liefst los Haha! maja dat doe jij volgens mij al Tong uitsteken

Haha ja Nagelbijten / Gniffelen Gewoon beetje stappen in het begin Lachen Daarna rustig aan opbouwen Knipoog

PP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:54

Marilyn_ schreef:
Heey allemaal Lachen
Ik had een vraagje, ik denk wel dat het kan maar vraag het toch maar voor zekerheid.
Op welke leeftijd beginnen jullie met een jong paard longeren? (sorry als het een beetje rare zin is Scheve mond )
Ik zat zelf te denken aan 2,5 jaar.. Owja, en als ik hier geen bericht mag plaatsen of dat het verkeerd is of een topic er al over is of wat dan ook, Vergeef me, ben nieuw hier..
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Liefs, Marilyn

Niks mis met 2,5 ik denk dat het gewoon belangrijk is dat het paard in handen is. Lopen aan de hand, leren luisteren naar commando`s en vervolgens bouw je dat verder uit naar longeren.

PP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:55

Marilyn_ schreef:
aartlover schreef:

Haha ja Nagelbijten / Gniffelen Gewoon beetje stappen in het begin Lachen Daarna rustig aan opbouwen Knipoog

Precies en of dat nu met 2 of met 3 is maakt toch niets uit. Als hij het oppakt is het toch goed.