Probleem met 'pas'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dirkje_

Probleem met 'pas'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 18:54

Hoi,

Ik ben begonnen met Verona de pas aan te leren. Ze tilt goed haar voetje op, maar ze wil hem
niet voortdurend naar voren gooien. Wanneer ze alleen haar voet optilt moet je haar op het
begin ook belonen. Maar nu doet ze dus alleen nog maar haar voetje optillen en niet naar voren
gooien..
Het is pas de eerste keer dat ik dit met haar oefen. Maar ik wil niet dat ze dadelijk alleen nog
maar haar voet optilt en hem niet naar voren gooit, doordat ik haar daar ook voor heb beloon.

Maar het is toch niet zo dat ik haar moet straffen of niet moet belonen wanneer ze alleen haar
voetje optilt met 'Pas'? Of is dit juist wel de bedoeling zodat ze echt haar been naar voren gooit..

Alvast bedankt voor de hulp! Lachen
Laatst bijgewerkt door Dirkje_ op 27-06-07 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Re: Probleem met 'pas'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:59

jij hebt zeker ook in 1 dag leren lopen? Rustig aan het begin is er. Gewoon belonen. Hoe sta jij ten opzichte van haar?

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 19:04

Nee, ik bedoel ook niet dat ze het meteen goed moet doen, maar ik wil gewoon zeker weten
dat ik het niet helemaal vern**k wanneer ik met haar door ga. Het is gewoon dat ik me
geen zorgen hoef te maken. Want wanneer ik het zo helemaal verkeerd doe, kap ik er meteen
mee!

Wat bedoel je met 'hoe sta jij ten opzichte van haar' ?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:10

sta je voor haar, naast haar?
Ik sta bij mn fjord voor hem en zeg pas en trek zn been naar voren. Dit pakte hij heel snel op.

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 19:14

Ik sta naast haar, ik heb liever geen grote hoef in mijn gezicht.
Maar idd ik heb, net zoals jij doet, een paar keer haar been gepakt en die langzaam helemaal
naar voren uitgestrekt en dan ook 'pas' gezegt.
Verona heeft iig wel een paar keer haar been naar voren gegooit maar toen ze begreep dat
ze ook beloond werd wanneer ze alleen haar voet optilde vondt ze dat was makkelijker Tong uitsteken Clown

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 08:33

heb geduld...
ik heb mijn pony geleerd om voetje te geven, maar toen deed ik het zo vaak achter elkaar dat ze uiteindelijk (pas na een week ofzo) haar been uitsloeg van ongeduld.
heel enthousiast belonen, maak dr helemaal gek Tong uitsteken
daarna ging ze alsmaar haar been uitslaan.
maar je kan haar dan enorm veel belonen als ze haar been uitslaat met snoep enz. en haar als ze haar voet alleen optilt een beetje gaat belonen. met een klopje ofzo.

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:14

wrijf eens met een zweepje zachtjes over de voorkant van haar onderbeen(naam kwijt Clown ) en misschien word het haar na even beu en gooit ze haar been uit Knipoog
Zo ging het toch met Pino Lachen
Zeker niet afstraffen omdat ze niet helemaal goed begrijpt wat je juist van haar wil Knipoog

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 12:01

ik heb ook haar been gestrekt naar voren, het is eindeloos geduld maar ze kan het nu heel mooi!!! dus pas zeggen, zij tilt haar been op ik pak hem vast en strek hem naar voren en zet em op de grond en geef dan de beloning. de eerste keren stond ze me echt aan te kijken alsof ik niet goed was haha heerlijk!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:38

met mijn kwpnr was het echt een ramp. Ben begonnen om te leren dat ze haar voet eerst een stuk optilt en dan belonen maar ze negeerde mij gewoon helemaal en keek steeds de andere kant op. Ze deed gewoon als of ik gek was ofzo Clown.

maanden later kreeg ik bij outdoor gelderland gratis paardensnoepjes. Ik dacht die geef ik mooi aan m'n paard maar dan moet ze er natuurlijk wel wat voor doen. Ik zei voor de lol, pas....ik dacht er gebeurd toch niks want ze snapt er niks van.
En ineens tilde ze haar voet op, dacht dat het door de vliegen kwam maar toen ik het nog een keer probeerde deed ze het weer Haha!. Toen ben ik begonnen met haar been op te tillen en met m'n hand naar voren te strekken, dan zei ik het comando, zette het been neer en gaf een beloning. Na een paar keer deed ze het zelf als ik het zei. Gewoon iedere dag een keer herhalen en niet opgeven. De mijne doet de spaanse pas op stem of ohz gebruik ik er wel eens een zweepje bij en m'n been:

Afbeelding

Sannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:20

Ik zou Het voetje vastpakken en dan naarvoren houden en tegelijk pas zeggen of welk comando je ook gebruikt,Zo lijkt het mij het slimst,, En dan een beloning geven,,