hij valt me aan! :(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paulinepien

hij valt me aan! :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 08:40

hey allemaal,
mijn verzorgpony beauty wil ik graag nog eens longeren, dat lukt dus totaal niet!! hij komt steeds weer naar me toe! en het grootste probleem vanal is nog; we kunnen dus totaal geen zweep gebruiken met hem!! hij ziet nog maar dat ik die longeerzweep in mijn handen heb en hij draait zijn achterste helemaal tot bij mij en bokt dan stevig!

Ach gut iemand tips?

boswatje

Re: hij valt me aan! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 08:48

Hoe oud is hij
Je moet altijd blijve staan jij bent de baas pak een zak met water als hij met z'n kont achterna bokt gooi de zak met water op z'n kont kapot MAAR DE BELANGERIJKSTE LOOP NIE WEG als je dat wel doet krijg je het alleen eruit met hulp van nog een persoon dan moet het wat harder aan gepakt domienantigheid krijg je er moeilijk uit WANT JIJ BENT DE BAAS!!!!!!!
SUC6 ik zal het probere te volgen
Lachen Dit gaat meer over het bokke na je toe hij mag nooit z'n kont na je toe draaien
Laatst bijgewerkt door boswatje op 24-06-07 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 08:51

ga samen met de eigenaar eens longeren, deze zal het paardje denk ik beter kennen dan jij.
ga zelf ook niet an de haal met rare trucjes, maar vraag een ervaren iemand om hulp.
succes ermee !

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 08:52

Hey,
Ik heb dit probleem met mijn VZ shettie gehad. Zodra ik wou longeren kwam ze of naar me toe rennen of ze probeerde te schoppen óf begon ze als een bezetene rondjes te rennen. Nou heb ik dit opgelost door voor een lange tijd iemand mee te laten lopen met haar aan de buitenkant. Gewoon vast houden en rondjes meelopen. Zo wende ze aan het idee om aan de buitenkant te lopen en niet bij mij. Misschien kan je dat eens proberen? Mijn shet kan het anders nu geweldig.

Maar let op: Dit kan je pony echt niet in 1 keer leren. Het gaat misschien wel een tijdje duren voordat ie het onder de knie krijgt!
Succes!

boswatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 08:53

Dat was ik vergete te zegge maar jij maakt m'n verhaal af
milan gr bosje:)

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:22

Is het longeerstuk wel afgezet? Je zou ook los kunnen longeren... krijg je 1 een goede band met je paard en 2 als jouw lichaamstaal niet goed is, dan merk je dat gelijk. Verder zoals hierboven is aangegeven, ga eens samen met de eigenaresse longeren.. Succes!!

Paulinepien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 10:27

heeel erg bedankt iedereen!

xx

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:50

Duidelijk zijn in je lichaamstaal; groot maken als hij ook maar iets begint te drijgen en stevig door laten lopen. Als mijn pony mij aan zou vallen zou ie een stevig op z'n donder krijgen; is ie nou helemaal belazert. Knipoog Denk niet dat hij het dan ooit nog durft te flikken..

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:54

je moet laten zien dat je de baas bent over hem.
en blijven staan de pony merkt heel erg als je bang voor hem bent.

M_C_Design

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:56

Je moet niet weglopen van hem. Als hij in jouw richting bokt, probeer sowieso zijn hoofd naar je toe te halen dat je niet geraakt kan worden. Ik heb dit ook een tijdje gehad met Chico. Ik heb mijn zus (die ervaren is) een paar keer Chico laten longeren en daarna kon ik het gewoon zonder problemen overnemen.

stamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:28

hmm lijkt me scary het hoofd van een boos paard gewoon vast houden? niet aankijken of wel?

MiJn_PaArDjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:32

Idd zoals al gezegd is, laten zien wie de baas is!
En eventueel iemand erbij nemen om in het begin mee te wandelen met hem.
Hoe oud is hij?

Paulinepien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 12:30

hij is 6 jaar, aan 3 jaar opgeleerd door zijn eigenares maar die eigenares kan niet eens rijden...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:33

een goede lange longeerzweep gebruiken.. waarmee je hem in zijn flank kan aantikken als hij begint te draaien met zijn kont jouw kant op...

ik moet eerlijk zeggen: een paard wat mij aanvalt tijdens het longeren en daarbij gericht trapt zou ik snel klaar mee zijn...
gas erop zo hard als hij kan, dan blijven die benen wel aan de grond.. mocht hij dan alsnog proberen dan zou hij willen dat hij het nooit gedaan had....

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:44

Ik zou als k jou was even met iemand samen aan de slaggaan, er is vast wel iemand die wat ervaring heeft.
Anders wordt het echt erg gevaarlijk allemaal, want een trap van een pony is iets tè.

Lauren_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 08:37

Als hij je aanvalt hem gewoon wegduwen met die zweep

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 17:04

laten zien wie de baas is..
en inderdaad een ervaren iemand erbij halen en niet van alles zomaar gaan doen