Help!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_melody_

Help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 14:35

Hee Knipoog

Ik heb een probleem met het longeren van me Haffje... (niet alleen ik eigenlijk)
Want hoe je Mello (voluit: Melody Jolanda v/d Heischeut) ook longeert, na een paar rondjes keert ze haar kont om (naar de andere kant) , en dan krijgt ze een tik met de zweep, omdat je streng moet zijn (zeggen ze), en dan gaat ze stijgeren, bokken (naar de persoon aan de longe) , of ze trekt de longeerlijn uit je handen en rent naar het hek. Linksom gaat nog het best... Maar dan draait ze haar kont om naar rechts, dan heb ik zoiets, loop door dan, maar dat doet ze niet, want dan gaat ze weer raare dingen doen die hierboven staan Clown . Ik had al hulp gevraagd aan iemand met een diploma (longeer-diploma) maar ook dit ging niet goed. We hebben het later met z'n 3en geprobeerd; Mariska (meisje met diploma) had de zweep, Youri (haar vriend) hield de longe vast (omdat ze zo trekt enz.) , en Ik moest op stem...
Dit is echt een ramp, want het lukt niemand, behalve Jack (de eigenaar, ze word nu trouwens op onze naam gezet, hij stopt ermee, we waren eerst gedeelde boxhouders) , maar Jack longeert haar precies hetzelfde als dat wij het doen. (Alleen draait hij zulke korte rondjes dat ze geen kant op kan)

Dus weet iemand wat ik nu kan doen?!
Ze moet vrijdag waarschijnlijk gekeurd worden, en ik hoorde dat er dan (gelieve) gelongeerd moet worden Vriendjes zijn? Dus hopelijk lukt het dan (min of meer), of mag ik er gewoon naastlopen / rennen ofzo.

Groetjes, Michelle

liseke

Re: Help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:14

mijn pony had het ook eerst. Ze draaide zich om nr mij, stijgerde en rende dan snel de andere kant op. Ik heb het opgelost door ervoor te zorgen dat ze constant bezig is. Enorm veel overgangen laten maken en als ze het goed deed, beloonde ik veel met mijn stem. Als ze dan toch de andere kant op rende, jaagde ik haar goed op, met het idee als ze dan toch wilt rennen ...

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 00:05

Je kunt proberen om met de dubbele longe te werken. Mocht ze dan de andere kant op lopen, kun jij het commando geven dat ze toch echt de 'goede' kant op moet lopen.
Met 3 mensen een paard longeren, dat moet je gewoon niet willen.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:11

misschien je paard eerst eens na laten kijken? misschien kan ze de kleine cirkels niet aan? vooral omdat het op de ene hand makkelijker gaat dan op de andere?

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:14

Kan iemand niet eerst naast haar gaan lopen? in stap en klein stukje draf ofzo. of gaat ze dan naar die persoon bokken?succes er mee

_melody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 11:30

Toen wij op vakantie waren is Annemique er heel veel mee bezig geweest.
Zij heeft ook wilde quarterhorses getraint, en het longeren bij Mello ging super goed zei ze.
Alleen nog steeds dat probleem met de rechterkant.
Dat merk ik zelf ook met dressuur, want het is al moeilijk om haar erdoorheen te rijden , omdat ze zo sterk is. Maar rechts gaat het nòg moelijker. Idemdito met wijken.

Er is trouwens een vergadering geweest , en omdat Mello daar al 8 jaar staat en alleen maar van eigenaar wisseld is er besloten dat ze niet verplicht gekeurd hoeft te worden. Pling (Vond ik toch wel griezellig, met die buigproef enzo, heb verhalen gehoord van paarden die er letsel aan over hielden.)

Ook heeft ze een litteken van een hechting in haar rechter-achter kootholte. Het schijnt dat ze een operatie heeft gehad, maar de fokker weet niet meer waarvoor.
Misschien heeft dit ermee te maken?

Met les word mij ook geadviseerd tòch veel te longeren en veel oefeningen rechtsom te doen.
Ik ben er nu veel mee bezig om haar wat losser te krijgen, maar het lukt gewoon niet.
Iemand nog tips misschien?

Ik ben sowieso van plan met de tijd een pesoa aan te schaffen. (Zodat ze wat meer door haar lijf gaat lopen.)
Wat zijn jullie meningen hierover?

Bedankt voor alle tips, als je er meer hebt zeg je het maar Knipoog Haha!

Groetjes, Michelle