Kantelt hoofd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maartje123

Kantelt hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 10:07

Mijn pony kantelt haar hoofd heel erg als ik haar ga longeren. Ik longeer vaak met bijzetteugel of elastiek en ze wumt zich en zo tussen uit. Ik heb de binnenste teuegle al extra kort gedaan en heb ook al geprobeert om haar meer naar voren te drijven maar het helpt weinig. Al ik haar zonder iets longeer kijkt ze ook heel erg naar buiten.

Weten jullie iets of hebben jullie tips.

mara1

Re: Kantelt hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:08

zij draaid haar hoofd dus naar buiten.
en als je het bijzet touwtje nou eens vastzet al bij de bitring (dmv een paar slagen met het touwtje over de bitring) en vanuit daar het touwtje vast zet aan de longe.
zo moet zij wel stelling naar binnen nemen omdat ze domweg, omdat de touwtje vast zitten, niet met dr hoofd naar buiten kan.
pas wel op dat je haar niet ' in de krul naar binnen trekt' ze moet dus wel wat ruimte houden om het touwtje op den duur los te laten!
ook kun je proberen de achterhand meer naar buiten te plaatsen, dus dat haar achterhand wat meer naar buiten gaat.
dit kun je doem dmv een hulp te geven met de zweep (wijzen)
probeer ook zoveel mogelijk overgangen te maken zodat ze op den duur het touwtje los gaat laten.