Komen, Tips gevraagt.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AH_scim

Komen, Tips gevraagt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 20:33

Ik heb hier 1 eigenwijze shetlander Clown

Ze kan prima stappen, draven, halthouden, achterwaarts en blijven. Maar komen kan ze elke aan een touw. Anders loopt ze rechtstreek de andere kant op.

Ja, ik heb wel geduld, en daarom vraag ik dit ook niet, maar ze is bang voor een clicker Vork , en ze is zo blij niet met klopjes, knuffeltjes en koekjes. (Nee ook geen koekjes Ach gut ).

Heeft iemand andere tips zodat ze wel wil komen?

dolor

Re: Komen, Tips gevraagt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:45

zoek iets wat ze wel erg leuk vind. misschien wel een liksteen, een bal om mee te spelen. probeer wat uit en probeer daarmee haar te laten komen. zelfde als met een snoepje maar dan met een speeltje ofzo.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 09:53

Als je paard niet bij je wilt komen ziet hij jou niet als leider en dus als iemand waar het veilig is om bij in de buurt te blijven. Ik zou met zo'n paard een soort van join up doen. Maar als je daaraan begint moet je dondersgoed weten wat je doet.

Enneh, waarom, als ze bang is voor een clicker, wen je haar daar dan niet aan? Overigens moet je de clicker ook in combinatie met iets (bijv voer) gebruiken.

Dus nee, er is niet zo even een trucje dat je paard wel gaat komen. Dit moet jij eerst leren uitvoeren en daarvoor kan je het beste een keer een cursus of les volgen.

Fem_Phantom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:36

De clicker is wel heel makkelijk om te gebruiken!
heb je al geprobeerd om gewoon een klik te geven en meteen daarna of in het begin zelf gelijk wat lekkers te geven?? als je dit 20 keer achter elkaar doet, moet het het wel lukken.

succes!

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 23:01

idd iets lekkers geven als je het klik geluid maakt.
ik weet niet of je dit bedoeld maar als we willen dat onze merrie naar ons toe komt gaan we altijd met onze rug naar haar toe staan.
maar volgens mij is dit iets anders dan dat je bedoeld.