hoe leer je een shet een voetje geven??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_alys_

hoe leer je een shet een voetje geven??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 22:10

ik wil graag weten hoe je je shet een voetje laat geven ... en andere kunstjesxxx

WiskyBokjes

Re: hoe leer je een shet een voetje geven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:20

Nou gewoon, je zet je shet vast ofzo, je pakt et voetje en zeg voetje, dan til je et beentje op, als die dat doet beloon je hem enthousiast, als die niet wil leun je BEETJE tegen hem aan en geef dan eht commando voetje/hoefje wat jij wil.
Als je pony dat onder de knie heeft GOED dan kan je verder gaan!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:27

Ik heb het zo gedaan.
Ik til het voetje op, tegelijkertijd zeg ik 'op' en dan kreeg die een snoepje.
Dat steeds achter elkaar. Daarna tikte ik dan bijvoorbeeld alleen het beentje aan, en als hij dan zn voet optilde dan kreeg die weer een snoepje. En dat dan ook een paar keer.
En dan uiteindelijk, uitzichzelf deed ie dan zn voetje omhoog als ik 'op' zei.
Maar hij krijgt alleen een snoepje als hij hem ver genoeg de lucht in doet, niet als hij hem even op tilt.
En hij mag het ook niet uit zichzelf doen, want dat deed die van mij ook, want dan dacht ie dat ie een snoepje kreeg.
Dat moet je gewoon negeren.
succes Lachen

jacqq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:28

uhm .. ik heb weinig verstand van v.d. maar mijn pony heeft het ook geleerd, uit gewoonte (ging soort van perongeluk Tong uitsteken) om het paard te laten weten wat er ging komen gaf ik twee (hele zachte) klopjes op zn schouder van de hoef die ik op ging tillen daarna lied ik mijn hand zachtjes naar beneden glijden en tilde zn hoef op. nu tilt hij zn hoef al op als ik 2 klopjes op zn schouder geef Haha! (daarna pak ik de hoef vast want ik gebruik het aleen met hoeven krabben )