Maar als ik met mijn vzfjord wil longeren, gaat ie een beetje naar me staan kijken, en als hij dan wél rent, is het maar een rondje, en gaat ie daarna weer naar me staan kijken.
Ook als ik hem losgooi, dan rent ie eerst even rond, naar de vrijheid, zeg maar.
Maar als je hem daarna wilt opjagen, omdat ie bijvoorbeeld sprietjes gras uit de grond probeert te plukken,
draait ie razend snel zn hoofd naar mij toe, met zn oren plat in de nek.
Dan loop ik naar hem toe, en dan blijf ik gewoon heel rustig.
Als ik dan ga lopen, loopt ie me achterna. Dat is dan wel weer grappig maar dat hoort niet

Nou is het zo, dat dat met een join-up ook zo is. Maar mijn paard beslist zelf wanneer hij niet meer wil rennen, en dat moet niet.
Oke dit is een beetje ingewikkeld uitgelegd dus ik zal het even makkelijker uitleggen.

Mijn paard laat zich niet opjagen en gaat daarom agressieve pietje uithangen. Dan doet ie zn oren plat in zn nek, en laat hij zich niet opjagen, omdat ie als je dat wel doet op je afstormt. Maar hij volgt me dan wel, als ik dan wegloop. Maar ik wil niet dat hij na 1 rondje al gelijk mij achterna loopt, en zich niet oplaat jagen.
En longeren wil dus ook niet, hij is veel te kijkerig, en hij gaat dan weer met zn oren plat in de nek neigingen tot steigeren laten zien.
Wat kan ik doen? En zouden bijzetjes misschien ook helpen, dat hij minder kijkerig is?