Galop versterken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Galop versterken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 16:43

Mijn verzorgpony vindt het erg moeilijk om te galopperen. Althans, hij kan best wel galopperen, in de wei, maar aan de longe etc. vindt hij het volgens mij best lastig.
Hij is al 16 en voordat wij er kwamen, heeft hij volgens mij nog nooit de hulp 'galop' gehoord. In die tijd stond hij nog alleen voor de kar, inmiddels is hij ook onder het zadel. Na wat spier- en conditieopbouw kan meneer inmiddels wel aangalopperen op commando aan de longe, maar hij houdt het niet erg lang vol. Het komt er meestal op neer dat hij zelf bepaald wanneer hij terugvalt (al proberen we dat wel te voorkomen) en meestal na een paar keer niet opnieuw wil aangalopperen. Rechtsom is helemaal lastig, maar dat is ook echt zijn moeilijke kant, dus daar moeten we eerst andere dingen verbeteren.
Nu vroeg ik me af, hoe kunnen we het beste zijn galop versterken, zodat hij het langer volhoudt dan drie rondjes en dat hij ook blijft aanspringen op onze hulp?

Chocomind

Re: Galop versterken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:36

Hai,

Laat je pony steeds aanspringen en haal hem naar een paar sprongen weer terug. Haal hem terug naar de draf vóórdat je aan hem ziet dat hij het moeilijk krijgt. Dus steeds kleine stukjes galoperen wat hij makkelijk volhoudt. Op deze manier zal hij ook gemakkelijker aan gaan springen omdat hij dan weet dat ie niet steeds door moet galoperen totdat ie helemaal vermoeid is. Je zal zien dat je pony steeds wat langer door kan galoperen.

Wil het aanspringen zelf echt niet lukken, dan kan een balk of klein hindernisje (ook al is het een balk gelegd op twee emmers) helpen om aan te springen.

Succes,

Groeten Chocomind

Maartje_M

Re: Galop versterken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 10:22

Bedankt voor de tips. Hij springt wel goed aan, dat is het probleem niet, hij vertikt het gewoon af en toe. Net of hij dan geen zin meer heeft ofzo.