Wat voor soort hulpteugels?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stanleytje

Wat voor soort hulpteugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 13:22

Ik ben sinds kort het longeren weer op aan het pakken met mijn haflinger. In het begin vooral laten wennen aan het longeren en de commando's. Het gaat de laatste tijd zo goed dat ik hem meer aan het werk wil gaan zetten. Hij heeft erg veel moeite om in draf zijn rug te ontspannen en te gebruiken, en netjes met zijn hoofdje naar onder te gaan. In stap gebruikt hij zijn rug wel beter en komt hij ook netjes naar onder. Nou was mijn vraag wat voor soort hulpteugels zou ik kunnen gebruiken, en zouden kunnen helpen?? Alvast heel erg bedankt.

Margreet

Re: Wat voor soort hulpteugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:52

Misschien een gogue of een chambon? Daar kun je niet zo heel veel kwaad mee doen.
Sommige mensen zweren bij een pessoa teugel, persoonlijk kies ik dan liever voor de dubbele longe.

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:01

als hij nog niet zoveel gewend is zou ik zeggen een elastiek, dan kan hij alle kanten op en wordt niet vastgezet. Gogue of chambon kan ook, maar zet hem dan niet te vast of koop er een met elastiek stuk erin. Pessoa teugel zou ik je ook niet aanraden want geforceerd in een houding zetten lijkt me in dit geval niet veel oplossen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:50

Elastiek ben ik niet zo kapot van. Zeker niet voor pony's zoals Haflingers en Fjorden die niet alleen sterk, maar vaak nog drammerig bovendien zijn (maar misschien is dit een uitzondering? Knipoog ).

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:59

chantal1982 schreef:
als hij nog niet zoveel gewend is zou ik zeggen een elastiek, dan kan hij alle kanten op en wordt niet vastgezet. Gogue of chambon kan ook, maar zet hem dan niet te vast of koop er een met elastiek stuk erin. Pessoa teugel zou ik je ook niet aanraden want geforceerd in een houding zetten lijkt me in dit geval niet veel oplossen.

goed idee

Stanleytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 14:25

Dat zou indd een goed ideez ijn binnekort eens vragen of ik het van iemand kan lenen. Van de pessoa ben ik niet zo weg, vind het niet zo fijn dat de 'broek' in verbinding staat via de touwtjes met het bit.