Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
AndreaB schreef:Hij loopt in het begin wel aan de teugel alleen na ongeveer een half uur/3 kwartier gaat hij er idd achter lopen.
Met ophoudingen komt hij wel weer in de goede houding, na een overgang loopt hij ook gewoon netjes en ookal loopt hij voorwaarts zakt hij toch een beetje in.
Hij heeft het trouwens alleen in draf dat hij erachter gaat lopen, in stap en galop doet hij het niet.
Maar ik wil dus eigenlijk weten hoe ik ervoor zorg dat hij in draf ook netjes blijft lopen.
Dus dat hij helemaal niet achter de teugel gaat lopen.
ThaGirl schreef:ik rij sinds kort ook met dubbele longe, nadat ik die touwtjes zat was en t paard dat door kreeg.
ik doe na het los stappen/draven (zonder lijnen), de longe door de onderste ring aan de zijkant, door het bit en dan tussen de benen vast maken (slof teugel idee dus). zo gaat m'n paard lekker laag en ontspannen lopen (daar zijn we mee aant oefenen, aangezien het een tuigpaard is).
tegenwoordig doe ik voor de afwisseling daarna de longe gewoon aan het bit vast, om een beetje te oefenen alvast (ookal is nagevelijk dan nog wel moeilijk) of longe door het bit terug naar de singel laag aan de zijkant vast.
wonderlover schreef:AndreaB schreef:Hij loopt in het begin wel aan de teugel alleen na ongeveer een half uur/3 kwartier gaat hij er idd achter lopen.
Met ophoudingen komt hij wel weer in de goede houding, na een overgang loopt hij ook gewoon netjes en ookal loopt hij voorwaarts zakt hij toch een beetje in.
Hij heeft het trouwens alleen in draf dat hij erachter gaat lopen, in stap en galop doet hij het niet.
Maar ik wil dus eigenlijk weten hoe ik ervoor zorg dat hij in draf ook netjes blijft lopen.
Dus dat hij helemaal niet achter de teugel gaat lopen.
drie kwartier vind ik veel te lang heeeeeeeeeel soms een klein half uurtje
chanora schreef:ThaGirl schreef:ik rij sinds kort ook met dubbele longe, nadat ik die touwtjes zat was en t paard dat door kreeg.
ik doe na het los stappen/draven (zonder lijnen), de longe door de onderste ring aan de zijkant, door het bit en dan tussen de benen vast maken (slof teugel idee dus). zo gaat m'n paard lekker laag en ontspannen lopen (daar zijn we mee aant oefenen, aangezien het een tuigpaard is).
tegenwoordig doe ik voor de afwisseling daarna de longe gewoon aan het bit vast, om een beetje te oefenen alvast (ookal is nagevelijk dan nog wel moeilijk) of longe door het bit terug naar de singel laag aan de zijkant vast.
Je gaat tog niet de lijn onder de singel vastmaken als je dan een keer terug trekt trek je zijn kop aan de grond..![]()
![]()
Margreet schreef:chanora: overdrijven is ook kunst. Ik zou de lijn aan z'n voeten vastmaken als je dat wilt
Margreet schreef:Dan moet je niet trekken...
Je overdrijft echt, ik longeer al jaren zo en nog nooit wat gebeurd. Een paard aan de ren drukt zich meestal op, die gaat echt niet richting de grond. En in een afgesloten cirkel is het helemaal geen risico, laat maar gaan, ze stoppen vanzelf wel een keer, niet te moeilijk over doen.