Geweldig!!! 76 jarige Peter Deicke op de Equitana met Rocky

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Is een clinic van Peter Deicke ook leuk als theoriedeelnemer zonder paard?

Nee, zonder paard is niet leuk
5 (18%)
Misschien hangt ervan af hoe boeiend/aanstekelijk hij kan vertellen
4 (14%)
Als je echt thuis aan de gang kan wel
5 (18%)
Natuurlijk! je kunt zoveel van zo iemand leren! ook van de tips aan de praktijkdeelnemers.
13 (48%)

Totaal aantal stemmen: 27

moravita

Geweldig!!! 76 jarige Peter Deicke op de Equitana met Rocky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 23:03

Hebben jullie Peter Deicke met zijn pony Rocky op de Equitana gezien? Wat geweldig!!!
Peter is 76 !!!!! jaar en heeft in zijn leven al van alles gedaan. Van muis tot olifant, varken etc. Alles traint hij. Ook natuurlijk paarden. Zijn grootste passie. Hij noemt het paarden motiveren. Ik kan je zeggen wij hebben alle dagen ademloos naar hem gekeken. (wij gaven zelf dagelijks shows met onze lipizzaners en frederiksborgers en waren daar dus alle dagen. Onze meiden (7 en 8) waren op ma en dinsdag mee en mochten meehelpen in de show! Echt zoooo schattig!)Met zoveel plezier doet Rocky al zijn verrschillende "kunstjes". Relaxed zittend op een bank uit een glas water drinken, hihi. Zijn eigen rode loper uit rollen en vooral lekker wip wappen alleen of samen met iemand.

Hij traint ook alle mogelijke dieren voor televisie en film. Wat een ontzettende kanjer deze man. Hij is ook nog eens super aardig en geinteresseerd in alles en iedereen.

Tadaaaa. We hebben hem kunnen strikken voor een clinic in Nederland. Volgens hem kun je op vriendelijke wijze elk paard tijdens deze clinic de compliment aanleren en nog veel meer andere dingen (bijv. los achteruit, schouderbinnenwaarts of travers...) Ik heb gezien wat hij Rocky er allemaal zo spelenderwijs erbij leerde en echt; in een woord Super!!!!

heeft een van jullie hem wel eens aan het werk gezien?

casanova

Re: Geweldig!!! 76 jarige Peter Deicke op de Equitana met Rocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:51

ik heb hem nooit aan het werk gezien en eigenlijk ook nog nooit van hem gehoord.
toch zou ik wel interesse hebben in een clinc meemaken of te zien als toeschouwer,mits het niet te ver reizen is.

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 23:44

Oeps wij zitten in Coevorden (vlakbij Emmen) Maar ik weet zeker als je hem aan het werk gezien hebt en gesproken hebt ben je je reistijd vergeten!!!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 00:11

Heeft hij ook een site?

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 00:18

hebben jullie al een datum geprikt voor die clinic?
ben benieuwd of het ook zou lukken met mijn paard! Lachen
wat zijn de kosten en hoe lang is hij er mee bezig?

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 01:01

de clinic begint woensdagavond 26 september met theorie en praktijk. Dan donderdag de hele dag, vrijdag de hele dag en zaterdag organiseren wij een groot event waar hij in ieder geval een grote demo doet. Diegene die dat leuk vinden zullen dan ook hun "kunsten" aan het publiek laten zien. Dit alles kost incl stalling paard/pony plus lunches en koffie thee en fris 225 euro met paard en 125 zonder paard.
Volgens hem is de compliment daarna geen probleem evenals vele andere oefeningen!

Helaas heeft hij geen site...
maar we zullen zo snel mogelijk foto's en meer info op de site van ons plaatsen.

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 10:12

en waar is het?

fidodido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 08:58

moravita schreef:
de clinic begint woensdagavond 26 september met theorie en praktijk. Dan donderdag de hele dag, vrijdag de hele dag en zaterdag organiseren wij een groot event waar hij in ieder geval een grote demo doet. Diegene die dat leuk vinden zullen dan ook hun "kunsten" aan het publiek laten zien. Dit alles kost incl stalling paard/pony plus lunches en koffie thee en fris 225 euro met paard en 125 zonder paard.
Volgens hem is de compliment daarna geen probleem evenals vele andere oefeningen!

Helaas heeft hij geen site...
maar we zullen zo snel mogelijk foto's en meer info op de site van ons plaatsen.

Ik hoop toch dat ik bij de clinic kan zijn (je weet wel waardoor)
Hoeveel aanmeldingen heb je al?
En hoe doet mijn Hesseltje het?
Ik mis hem wel, maar ben het weekend van 6 april weer bij jullie.
En dan heb ik hopelijk niet zo'n last van m'n rug.

Groetjes en spreek jullie snel weer

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 10:54

Nou dat hopen wij ook!! Dat je niet zo'n last van je rug hebt!!! Was wel heel gezellig dat je even bij je knappe paard kwam kijken. Wat vond je van je video?

fidodido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:36

moravita schreef:
Nou dat hopen wij ook!! Dat je niet zo'n last van je rug hebt!!! Was wel heel gezellig dat je even bij je knappe paard kwam kijken. Wat vond je van je video?

heb hem gelijk toen ik thuis kwam laten zien aan mijn ouders.
en gisteren kregen we ook bezoek en heb ik het ook laten zien.
en ja, met mijn verjaardag zijn de mensen verplicht de video te kijken, want het is mijn dag natuurlijk, hihihi Tong uitsteken Haha!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:33

Is dat bij jullie dan in Coevorden?
Kan je ook inschrijven als je een (op vd gebied) 'groen' paard hebt?

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 14:10

juist hartstikke leuk dat je paard in dat opzicht groen is! Ik nml ook, hihi./ En rekening maar dat ik mee doe!!! Hij is zo ontzettend aardig die man... Hij heeft ook een hele prettige manier van uitleggen met een rugzek vol verhalen over paardengedrag en al zijn ervaringen. Verheug me er nu al op!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 18:24

Ik ken de man niet, maar weet wel dat je heel veel kunt leren door alleen maar te kijken. Dus ook al heb je geen eigen paard waar je meteen mee aan de slag kunt, ervan opsteken doe je altijd.

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 19:49

Helemaal mee eens. En als je het toch leuker vind om met een paard mee te doen en je hebt problemen met vervoer, of gewoon geen eigen paard om mee te doen? Dan kun je altijd met een van onze paarden meedoen.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:33

Het lijkt mij ontzettend leuk en intressant. zowel met als zonder paard/pony.
Komt er tegen die tijd nog meer info over ?
En is het dan in Coevorden ? ( dat is voor mij nog wel te bereizen Knipoog )

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 21:50

Er komt zeker een uitgebreid verhaal op onze site! Maar mocht je willen meedoen dan kun je je uiteraard al aanmelden... Ik had Peter nog aan de telefoon en hij heeft er echt enorm veel zin in! En wij natuurlijk ook!! Haha!

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:41

Ohh, Peter is GAAF! Heb hem op de Equitana gezien, was blij dat ik nog net een half uurtje langer was gebleven voor zijn demo. Ik wist niet dat hij al zoveel dieren getraind had, uit zijn verhaal begreep ik dat hij pas sinds kort met paarden bezig was.

Coevorden is super dichtbij (nu mn paard verhuisd is Tong uitsteken) dus ik zit er zeker wel serieus over te denken om mee te doen. (met paard!)

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 20:48

Hij is echt geweldig!! heeft echt met alle soorten dieren gewerkt!! De clinic wordt dan ook vast fantastisch, en vooral omdat het als mens ook zo'n fijne man is!! mocht je inderdaad besloten hebben dat je mee wilt doen dan zou ik me als ik jou was gewoon vast aanmelden via de website.