Lostrekken met longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mach

Lostrekken met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 14:43

Hey
als ik mijn pony longeer dan gaat het een paar rondjes goed maar ineens trekt ie zich gewoon los en rent ie naar de andere kant van de bak...
waarna hij na 20 rondjes er eens aan denkt om te stoppen met rennen,,
is ook nog gevaarlijk want de longeerlijn slingert achter hem aan

iemand tips,,
ook hoe je het beste kunt longeren. halster of hoofdstel??

Anoniem

Re: Lostrekken met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:44

je rijbak afzetten met lint en prikpaaltjes
Dan kan hij niet naar de andere kant rennen Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:45

Stukje van de bak afzetten, in een hoek van de bak longeren dat je al gebruik kunt maken van twee kanten van de bak, verder met hindernismateriaal of webbouwlint de overige twee kanten afzetten.

Longeer met hoofdstel, niet met halster. Desnoods met touwhalster, dat werkt wat scherper in. Trek handschoenen aan, en ga buiten het longeren ook nog grondwerk doen. Je paard moet leren naar je toe te komen als je druk zet, en niet met zijn hele gewicht tegen je in te gaan.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:48

Wat ik veelmensen die longeren zie doen als het paardgaat trekken is net zo hard terugtrekken.Maar hierdoor kan het paard alleen maar meer winnen.

Wat ik zelf altijd doe als het paard weg wil trekken is even laten vieren zodat de lijn slap komt te hangen, en dan een flinke ruk geven, dat een paar keer herhalen tot ie weer normaal op de volte loopt en dan de lijn weer wat korter maken. Dit werkt heel goed. Jemoet wel goed in de gaten hoduen wanneer hij het WIL GAAN doen, niet wachten tot hij al gaat. Dus goed opletten. Dan kun je hem als het goed is met mijn manier nog makkelijk stoppen(ik heb ook al een flink aantal van dat soort paarden aan de longe gehad en ze leerden het op die manier wel af)

Succes!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:50

Offfff:
bak afzetten in klein vierkant of cirkelvormig en ZONDER longeerlijn longeren Knipoog
Puur op lichaamstaal dus.