Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
LilianR schreef:Dus ik begin met bijv. 15 brokjes in mijn hand, dan wijs ik met mijn vinger naar mn andere hand waar de brokjes in zitten, zit hij met zn neus tegen mn hand, click ik, en krijgt hij n brokje?
marleen_usar schreef:Met de target stick loopt hij los naast me en als ik dan met iemans sta te praten blijft hij gewoon stil naast me staan.
maar dan moet je dus wel opletten dat als je hebt geclickt, je het commando weer opnieuw moet geven, en hij dus klaar is met buigen
met je stem kan je idd ook belonen, en je moet eerst ook zorgen dat hij de clicker doorheeft, maar met je stem kan je zeg maar niet doorwerken, als je niet clickt voor een buiging, dan zal hij meer zijn best gaan doen, ze hebben het getest met ratten, als ze op een hendeltje drukten, kwam er een brokje uit, hadden ze dit door, stelden ze het anders in, pas als de rat 5 keer op het hendeltje drukte, kwam er een brokje uit, en zo ging het verder, en je zag de rat idd beter zijn best doen om op het hendeltje te drukken, dus het nut van een clicker (vind ik ) als ze het doorhebben, en je clickt niet voor iets wat hij al kan, gaat hij beter zijn best doen, en met je stem is dit wat ingewikkelder (vind ik)
marleen_usar schreef:Om te controleren of je paard het door heeft moet je zogenaamd weg gaan,dan zachtjes terug komen en dan clicken.En dan kijk je of je paard reageerd.