waar kan ik het beste mee beginnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

waar kan ik het beste mee beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 17:38

Hallo ik heb een friesje van bijna 2 en omdat ze nu lekker ondeugend word en toch al wat dingetjes met haar wil gaan doen. Zodat zij toch iets te doen heeft. Daarna wil met haar gaan rijden. Maar wat kan ik haar het beste gaan leren als eerste en hoe doe je dat?

mathilde_

Re: waar kan ik het beste mee beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:57

je moet beginnen met de bassis. dat is dus op comando stapen drafen terug en galop. als je dat goed onder de kne hebt dan kun je verder gaan. als je wil wetten hoe je dagt precies aan moet lerne dan kun je kijken op www.pinkhorizon.nl

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:46

kleinelinda schreef:
Hallo ik heb een friesje van bijna 2 en omdat ze nu lekker ondeugend word en toch al wat dingetjes met haar wil gaan doen. Zodat zij toch iets te doen heeft. Daarna wil met haar gaan rijden. Maar wat kan ik haar het beste gaan leren als eerste en hoe doe je dat?

Ik denk dat je met VD het beste kan wachten tot je friesje nog wat ouder is. Ik vind zelf 2 nog best jong om daar al mee te beginnen, ook mentaal kan het allemaal vrij overweldigend zijn. Lachen De hier aangeraden leeftijd is 2,5. (maar zelf zou ik het liefst nog een jaartje extra wachten. net als met rijden trouwens...)

Als je al wel wat wil doen kan je denk ik beter wandelingen maken en de andere basis (voetjes geven, netjes stilstaan, vast stilstaan, langer vast stilstaan zonder te drammen, enz) en wat aan de onderlinge respect/vertrouwensband werken (vooral omdat je schrijft dat ze ondeugend word). Lachen

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 22:39

daar ben ik al mee bezig. Ze staat als wat vaker vast en poets haar enzovoort

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 00:19

kleinelinda schreef:
daar ben ik al mee bezig. Ze staat als wat vaker vast en poets haar enzovoort

Snap ik, maar ik bedoelde dat je ipv beginnen met VD waarschijnlijk beter nog even door kan gaan daarmee. Ik weet niet precies hoe ik "lekker ondeugend" in je eerste post moet lezen. Het klonk mij alsof ze nog een beetje baldadig kan zijn (niet erg, ze is tenslotte nog jong en speels) dus vandaar dat ik eerder grondwerk, respect leren etc aanraad. Lachen En dan misschien over een half jaar pas wat met VD gaan doen?