1 trucje van Vd zonder clicker leren ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Racheltjuh13

1 trucje van Vd zonder clicker leren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 16:52

Ik was zo aan het kijken hier en dara en toen vond ik VD!!
heele site gevonden met allemala trucjes enzo en ik vond het geweldig echt knap !!
Ik was ( voordat ik dit had gevonden) al aan het proberen met mijn verzorg paardje voor hem mij een kusje te geven als ik dat vraag maar dta lukte helemaal niet!!
Ik wil niet intensief aan VD gaan doen maar ik wil zo graag dat ene trucje hem laten kunnen, kan dat ? en kan je dat ook zonder clicker leren ? zo ja tips hoe ?

Chaos

Re: 1 trucje van Vd zonder clicker leren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:56

Ik doel alles zonder clicker

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:58

Haha mn verzorgpaard kan ook kusjes geven.
Ik zeg telkens ''marley ( naam paard ) en dan kusje ''.
In het begin even dr halster een beetje vasthouden en zelf al kusje geven, op een gegeven moment doet ze het vanzelf!
Een vriendin deed wel iets met een clicker, waarvoor weet ik eigenlijk niet.
Ik doe het iig zonder clicker.
Wel leuk dat je vd wil doen Lachen

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 17:00

Gewoon veel belonen met snoepjes. En in plaats van eenklikker zeg ik altijd goedzo! en daarna krijgt ze een snoepje dan leren ze dat als ze GOEDZO horen ze het goed hebben gedaan en dus ene beloning krijgen.

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 17:06

Mijn verzorgpony kon ook kusjes geven!!
Dat hebben we geleerd met snoepjes. 'Eerst kusje voordat je een snoepje krijgt' en dan gaf ze altijd een kusje en kreeg ze het snoepje en een schouderklopje. Ook als je eraan kwam, kwam ze gallopperend naar je toe gehinnikt en als ze bij je was gaf ze je allemaal kusjes.. Mijn vriendin wilde haar ook nog leren dat ze een beentje gaf, maar dat vond ik niet nodig en Gentle deed ook niets. Ze gaf toen maar een kusje of pikte het snoepje uit haar hand Tong uitsteken
De pony waar ik nu op rijd, op de manege, geeft ook kusjes en beentjes. Als ik een wortel voor zijn neus hou, dan houd hij zijn beentje heel hoog! ook als hij zin heeft in iets lekkers.. Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 19:07

ik doe ook alles (zie profiel) zonder clicker

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 22:08

Alles kan zonde rclicker, als je maar een andere beloning geeft.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 22:58

Kusjes geven lijkt me wel leuk xD Het been optillen vind ik minder. Een of andere gek heeft het het paard eens geleerd, en ik krijg het er niet meer uit. Elke keer als ik nog maar even met een zakje rammel, gaat dat been alweer omhoog Tong uitsteken

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 23:30

Je kan het trucje zonder clicker leren, ik heb niet zo heel erg veel verstand van de clicker, maar ik weet wel zo ongeveer hoe het gebruikt word. Je leert iets aan (door bijv. een methode van internet of een boek ofzo) en telkens als je paard dat goed doet geef je een click en dan een beetje voer. En dan is het de bedoeling dat het paard het later zonder voer doet en zonder alles, gewoon met een klopjes beloning of je stem. Dat begrijp ik eruit. Ik moet heeel eerlijk zijn en ben net begonnen met clicker training. Ik vind het een beetje tegen vallen. Maar dat kan ook aan mijn paardje liggen die het eigenlijk alleen voor het voer doet. Maar het kan dus ook zonder clicker het is maar net waar je keuze naar toe gaat. Een clicker is niet verplicht bij het aanleren.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:11

Je kan vanalles leren zonder clicker, maar met clicker maakt het vaak net iets duidelijker voor zowel jou zelf als voor je paard.

Ies_ Je geeft zelf aan niet veel verstand van de clicker te hebben en vervolgens vind je de methode tegen vallen en geeft daarbij aan dat de kans groot is dat het aan je paardje ligt... Persoonlijk vind ik dat erg oneerlijk. Het lijkt er meer op dat je zelf nog niet bedreven bent met de clicker en het systeem daardoor niet goed aan je paard uitlegt waardoor die het niet snapt.

Met de clicker blijf je overigens altijd werken, je gaat alleen steeds meer verlangen voor 1 click.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:16

Citaat:
En dan is het de bedoeling dat het paard het later zonder voer doet en zonder alles, gewoon met een klopjes beloning of je stem.

dat is dus niet zo, met clickeren click je op het moment dat het paard de gevraagde oefening goed uitvoert en daarna volgt altijd een beloning, die beloning is meestal voedsel maar kan ook een aai zijn, maar voedsel is veruit de grootste motivator voor een paard. Na elke click volgt altijd een beloning.

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:17

Ik ben het nu zonder klikker aan het proberen en het lukt redelijk Lachen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 13:45

Ik gebruik zelf ook geen clicker, met snoepjes,belonen en rustig praten kom je al een heel end.
Mijn shetlander kan nu: Op Tonnetje staan, Spaanse Pas, Steigeren Haha!

Anne_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 16:32

ik ben me paard aan't leren de spaanse pas.
maar het lukt nog niet echt in stap. Op comando doet hij het wel als hij stil staat maar hoe moet je dan verder gaan?!
pm me maar even als je het weet a.u.b