Pony wil maar niet liggen...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mirte_

Pony wil maar niet liggen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 10:45

sinds kort kan Amor knielen vanuit een kleine berggeit ( die is nog niet totaal uitgewerkt , maar die snapt ze net goed ) ze kan nu redelijk goed knielen, nog wel met hulp, en knield zegmaar vaak dieper maar ze wil niet gaan liggen of haar achter benen meenemen.
als ik een tikje geef op haar achterbenen om die neer te leggen gaat ze recht staan Verward
zij rolt nooit, want dat heb ik eens geprobeerd in de zomer.

wat kan ik nog proberen?

Mirte_

Re: Pony wil maar niet liggen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 11:29

niemand? ik zit nog steeds met hetzelfde probleem Boos!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:30

Misschien is het verstandig achter de oorzaak te komen waarom ze niet wil liggen en niet rolt.Misschien is het wel iets medisch en doet het haar pijn?

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:32

Inderdaad timokyana, dat leek me ook. Een paard die nooit rolt? Raar!

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 11:33

Soet schreef:
Inderdaad timokyana, dat leek me ook. Een paard die nooit rolt? Raar!

ze rolt wel, maar nooit als ik erbij ben, als ik uit het raam kijk is ze wel eens aan het rollen, maar ze staat gelijk recht als ze mij ziet en of andere mensen Verward

en zover ik weet heeft ze nergens last van, ze heeft wel eens gelegen en toen kon ik erbij gaan zitten, maar zij snapt niet dat dat op commando moet.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 15:43

ze is nog niet zo vertrouwd,als je een dag hard hebt gewerkt en ze zweet,(afgespoten)zet haar dan in de bak(als jullie die hebben)fof anders de wei en wacht dan af,nem desnoonds een paar stripboeken mee,en ga daar lekker zitten,dat herhaal je een paar keer,je paard zal het minder eng vinden,en dat zal daarna dus ook makkelijker zijn met aanleren

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:09

Het kan zijn dat ze het idd gewoon nog niet vertrouwd om te gaan liggen met iemand erbij. Hoe is ze verder kwa karakter?

Eén van mijn pony's rolde ook nooit als ik in het zicht was. Het heeft wel 3 jaar geduurt voordat hij ging rollen als ik er bij was en inmiddels na 5 jaar ben ik zo ver dat ik 75% kans heb dat hij gaat liggen als ik het op zand vraag.
Ik heb het die 5 jaar niet steeds geoefend hoor, want ik zag gewoon dat hij er nog niet aan toe was. Als hij bezweet was na het rijden of gewassen was zorgde ik dat ik bij hem in de buurt bleef zodat hij merkte dat er niks gebeurt als hij gaat rollen als ik er ook was. Pas lang daarna ben ik gaan belonen voor het rollen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:28

Vjesta rolt volgends mij echt nooit. Er zit nooit zand op haar rug, nooit strootjes in haar manen, niets...

Zoals sommige mensen zich nooit uitrekken, zo rollen sommige paarden nooit...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:23

Wat je zou kunnen proberen is op het moment dat ze geknield zit vragen of ze haar neus naar haar rechterschouder wil brengen (jij staat op dit moment links, andersom mag natuurlijk ook Knipoog ) Op het moment dat ze dat doet brengt ze het gewicht op haar linkerachterbeen waardoor ze "om zal vallen"
Paar aandachtspuntjes:
Niet aan beginnen als je je paard niet vertrouwd en/of het idee hebt dat je paard hierdoor in paniek kan raken
Niet aan het hoofd gaan lopen trekken, VRAGEN!
Opletten! Ze "valt" naar je toe, dus denk om je tenen.
Ik zet deze methode met gemengde gevoelens neer, het is de methode hoe ze stuntpaarden leren vallen. Denk er goed over na of je deze manier wilt gebruiken. Zolang je het rustig doet en dus niet gaat lopen rukken en plukken kan er niet zoveel mis gaan, maar het is geen manier die ik zomaar iedereen zie doen. Ik hoop dus niet dat ik met een zgn pennymeisje te maken heeft die niet over deze methode nadenkt maar het gelijk pats boem op de pony projecteert.
Ik heb mijn shet op deze manier leren liggen. Het kán je wel je knielen kosten

Paaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:43

de paard vertrouwt je niet genoeg denk ik het beste wat je kan doen is het voor te doen bij het paard

Paaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:43

dus ook letterlijk gaan liggen en rollen Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:48

blijf jij oude topics omhoog schuppen?

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:04

Oud topic vandara een slotje