Dubbele longe, buitenste longe glijd naar boven.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Dubbele longe, buitenste longe glijd naar boven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 22:58

Ik ben m'n pony wat meer aan het oppakken aan de dubbele longe, wat meer vezameld en het neusje en de hals daar waar ik ze wil hebben. Maar nu glijd telkens de buitenste longe naar boven, er staat niet extreem veel spanning op de teugel en hij loopt door het onderste ringetje van de singel. Doe ik iets verkeerd en/of zijn er tips om dit te verkomen?

Letizia

Re: Dubbele longe, buitenste longe glijd naar boven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 17:53

Nobody?

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:55

Ik snap niet wat je bedoelt, doe het ook regelmatig, maar als de longe toch door het ringetje zit is er toch geen probleem?als ie achter het ringetje omhoog schuift maakt dat toch niks uit...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 17:57

Hij glijd tot onder haar staart, dit vind ze erg vervelend Scheve mond

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:00

Ooh zo hahaha, ja dat vindt Donna meestal ook niet zo prettig hahahaha. Maar de longe over de rug is geen optie?
Het kan ook zijn dat je teveel druk hebt op de longe, waardoor hij gaat schuiven onder de druk, en ja, onder de staart blijft ie dan makkelijk zitten haha Knipoog.

tjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:47

Het omhoog komen van de buitenlijn kan je helaas niet heel veel doen.
Ik heb veel verschillende paarden met de dubbele lijnen gedaan (zowel spring als dressuur) maar bij het ene paard heb je het nu eenmaal wel en bij de andere niet.
Maar ik moet wel zeggen dat het in sommige gevallen beter gaat als het paard meer spieren krijgt op zijn kont of naar mate hij meer op zijn achterhand gaat lopen, maar ook dit is zeker geen garantie dat het niet meer gebeurd. Een paar dingen willen wel helpen en dat is je hand van de buitenlijn lager houden (is niet echt handig want je staat dan een beetje krom) of je hand meer naar de voorkant van het paard houden (maar je hoeft niet meer druk te geven want dat help niet).
En inderdaad als de lijn onder de staart terecht komt vinden ze het niet fijn en is het niet makkeljk hem er weg te krijgen, ik hoop dat je er wat aan hebt.
mvg tjeu

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 00:16

Thansk Tjeu, ik zal kijken of het helpt Lachen Ze vind het idd erg vervelend, maar gelukkig raakt ze er niet echt van in paniek (tis nog al een tut Clown ) en kan ik ze makkelijk halt laten houden en de boel weer op de plek doen

Afineeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:22

OOh dit probleem heb ik dus ook!
Heb pas 2 keer met dubbele longe gelongeerd maar het is idd erg vervelend..
Ik heb er ook nog geen oplossing voor gevonden, ik ga vandaag nog een keer proberen!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:49

Misschien is het een idee om wat meer richting de achterkant van je paard te gaan staan? Dan komt de lijn niet zo snel onder zn staart

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 11:52

Er zijn singels te koop met nog lagere ringen.

Verder kan je met zadel longeren.
Als je de beugels naar beneden doet en de buitenste lijn door de beugel haalt kan hij ook niet omhoog komen.

Stef_Rashidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:52

tjeu schreef:
Het omhoog komen van de buitenlijn kan je helaas niet heel veel doen.
Ik heb veel verschillende paarden met de dubbele lijnen gedaan (zowel spring als dressuur) maar bij het ene paard heb je het nu eenmaal wel en bij de andere niet.
Maar ik moet wel zeggen dat het in sommige gevallen beter gaat als het paard meer spieren krijgt op zijn kont of naar mate hij meer op zijn achterhand gaat lopen, maar ook dit is zeker geen garantie dat het niet meer gebeurd.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Gebeurt bij mij ook wel eens. Maar bij de wat meer gespierde paarden blijft het meestal beter zitten

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:50

viewtopic.php?f=123&t=668961&hilit=

De echte oplossing heb ik nog steeds niet gevonden, maar het lijkt zichzelf opgelost te hebben want het is al een hele tijd niet meer gebeurd.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 23:52

Ik heb de laatste keer ook niks bijzonders gedaan, maar hij gled ook niet naar boven Lachen