Haf trekt aan de lijn

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte_Shadow

Haf trekt aan de lijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 20:39

Heej,

Voordat ik op mijn haflinger rijd longeer ik hem eerst, Maar er is een probleem als ik hem longeer dan trekt ze nogal hard aan de longeerlijn wat kan ik daar tegen doen Lachen

Riss

Re: Haf trekt aan de lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:40

Uuuhm,
misschien helpt het om steeds als hij gaat hangen een stapje naar voren te doen. Niet dat ie valt, maar wel dat ie schrikt van heelp!
En misschien dat ie het daarna niet meer doet.

Ik weet het niet hoor Tong uitsteken Maarja , misschien helpt het Tong uitsteken

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:46

Ow lotte die van mij longeer ik al niet want dan wordt ik de hele bak door gesleept en die is groot! (25x60m).

Lotte_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 20:49

Ja ik word dus ook de bak door gesleept maar ik moet het eigenlijk doen

foxybeagle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 14:30

probeer de cirkel klein te houden en later wat groter maken en blijf dan wel in het midden van de cirkel staan zodat je in een driehoek staat en houd de zweep erbij

veel succes
gr.sonja

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 14:55

Je kunt een longeercirkel maken. Pling
Kan hij iig niet meer zo trekken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:39

Longeer in een afgezette longeercirkel, en als je die niet hebt, in een hoek van een rijbak waar je drie kanten met bakrand hebt, en van hindernismateriaal de overige kanten kunt afzetten.

Longeer met een hoofdstel en bevestig je longeerlijn via de binnenring (waar je de lijn een keer omheen slaat) naar de buitenring, dat voorkomt dat hij bij het trekken het bit door zijn mond trekt.
En een paard kan alleen trekken, als jij ook terugtrekt. Dus hou druk, haal het paard naar binnen, en laat daarna weer los. Niet constant druk blijven houden, je paard zal alleen maar winnen omdat hij sterker is.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 18:14

Als ik een longeer singel om doe en die touwtjes er door knappen de touwtjes en als ik een circel afzet met schrikdraad vliegt ie daar ook doorheen.. vandaar dat ik ook ben gestopt met longeren...

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:56

Je moet af en toe het paard naar je toe halen en daarna weer los zodat hij niet uit kan breken zeg maar, heb ik ook wel is last mee gehad! wel vervelend!

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:23

Mijn Paard deed precies hetzelfde in vooral de linkergalop. Ik longeer in een bak van 50 bij 130 ongeveer, dus hij had vrij veel ruimte om weg te kúnnen rennen.
Wat ik deed was eerst redelijk kort beginnen, góed belonen wanneer hij niet trok of ging hangen en áls hij dat wel deed een 'korte ophouding' geven en weer los. Hing hij daarna weer, een iets langere ophouding geven en dan weer los, zo leerde hij het af. Nu doet hij het nauwelijks meer!
Succes! Lachen

sindaspecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:52

Het is gemakkelijk om een stukje af te zetten. En je moet niet terug gaan trekken wel contact houden. Hou heb je de longe vast aan het hoofdstel??

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:59

Terug trekken Haha! haha neehoor grapje, het is inderdaad beter steeds als hij trekt een stukje naar voren te gaan maar laat je niet door de hele bak sleuren of trekken, misschien helpt het om kleine kneepjes te geven iedere keer als hij het doet? Toen ik dat zo deed bij mijn verzorgpaard stopte ze er op den duur wel mee... maarja voor ieder paard is het misschien ookw eer anders?

nikkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 23:48

bij het longeeren kan je het paard het beste naar binnen laten kijken!
je kan dat doen door je longeerlijn door het bit en dan door een lus van een longeersingel te doen en weer terug geloof ik? maar dan moet je wel een longeersingel hebben!..

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 23:52

Zeker een haflingerstreek haha! De mijne heeft er ook een handje van! Nu in de longeercirkel gaat het prima! maar ik kan haar niet los longeren want ze gaat onder het draad door ( 6 draads verdeeld over 2 meter hoogte!) En dan staat ze tussen 6 mega ruinen. Gelukkig is het goed gegaan en werd ze niet in elkaar getrapt, maar ik wil niet weten wat er allemaal kan gebeuren!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 01:47

Inderdaad een hafstreek mijne deed het ook. Inmiddels longeer ik met een dubbele lijn als voorbereiding op het mennen en om meer fijnafstemming in het longeren te gebruiken. Van tevoren heb ik ooit de tip gekregen om de lijn door de binnenbitring te doen, dan achter de oren door naar de buitenste bitring, en het werkte bij mijn haffie.